Това е 1966 Porsche 911 Spyder. Повтаряме, това е Porsche 911 Spyder
Колкото и да не му личи, защото освен Porsche, в създаването на тази кола са замесени и хората от Bertone. Ето и кратката история.
Джон вон Нюман, дилър на Porsche в Калифорния, получавал достатъчно запитвания за Porsche 911 без покрив (сещате се, Калифорния), че решил да поеме инициативата за създаването на такова. По това време и в Porsche обмисляли модел Targa, но той така или иначе не бил достатъчно отворен за желанията на калифорнийци.
В резултат, Джон вон Нюман се свързал с Bertone, за изработката на пробна бройка, но понеже колата все пак била на Porsche, немците трябвало да кажат „да, окей“. Казали го, след което пратили голо шаси на 911 в Торино. Девет месеца по-късно колата била готова, като в оформлението на каросерията били използвани и елементи от Fiat 850 Spider.
Интериорът също нямал почти нищо общо с този на 911. Уредите били изместени надолу и вдясно, централната конзола била оформена различно, каквито били и седалките. Нюман изложил колата в Женева през 66-та, редом до заводската Targa на Porsche. И макар интересът към Bertone 911 Spyder да е бил „приличен“, така и никои не поръчал бройка.
Дилърът прибрал колата отново в САЩ. През 1987-ма я продал на колекционер, който я пребоядисал в черно и претапицирал интериора с бежова кожа – първоначално автомобилът бил червен с кремав интериор. Двигателят? Bertone завършили своя екземпляр с 2-литров 6-цилиндров боксер, който по-късно бил подобрен до S изпълнение със 160 к.с.
През 90-та отново сменя собственика си, както и през 93-та. Сега автомобилът отново се продава, един единствен е, като прогнозната цена е между 700 хил. долара и 1 милион.