Audi PB18 e-tron има 764 електрически конски сили и никаква автономна техника!
Забравете за технократското име (инициалите показват, че колата дебютира в Пебъл Бийч през 2018), концентрирайте се върху основното. Ниско разположена батерия с капацитет от 95 кВтч, способна да издържи 580-километрово пътуване след 15 минути зареждане, благодарение на 800-те си волта. Ако не ви интересува пробегът с едно зареждане, може би ще ви впечатлим със спринт до 100 км/ч за точно 2 секунди.
Това стряскащо число е възможно, благодарение на три електромотора - един за предните колела и по един за всяко от задните. Те произвеждат 671 к.с., но при кратък “овърбууст” са способни на 764 коня.
А най-хубавото е, че PB18 е изцяло шофьорски ориентирана кола. Няма ги обичайните утопични визии за самоуправление и компютърно контролирано бъдеще. Чували сте за ниво на автономност 3, 4, 5, нали? Е, тази кола е от ниво 0!
Последното съвсем не значи, че PB18 страда от липса на технологии от бъдещето. Лозунгът вече е Vorsprung durch Elektrisch, а зад него се крие липса на механична връзка между педала на спирачките и карбоновите спирачки, както и между волана и 22-инчовите колела. Данните от инфоразвлекателната система се прожектират директно пред погледа ви - независимо дали става въпрос за идеалната линия на писта или навигационните данни на път за вкъщи. И още техника: безконтактно зареждане, разпределение на въртящия момент според ъгъла на завоя, лазерни фарове и толкова периодични елементи в конструкцията, че общата маса е едва 1550 кг - не забравяйте, в комплекта влиза 95-киловатчасова батерия.
И въпреки че новото електрическо Audi е с размера на Aventador, то е една много практична суперкола. Инголщатската компания отдавна е влюбена в комбитата, така че каросерията тип шутинг брейк не е учудваща. Багажникът побира 470 литра, което е близко до постижението на A4 Avant.
И всичко това е изцяло подчинено на шофьора! Ура!
Предпочитате бензин и друга германска марка? Какво ще кажете за 800 коня от E63 G-Power?