Новият Lexus UX гледа люто и ни допада
Lexus просто успяват да докарат сериозна част от визията на концептуалната идея до серийното производство. Което е мноооого трудно, свързано с постоянни разговори по линията дизайнери-инженери-маркетинг, и съответно, достойно за уважение.
Още повече, когато крайният продукт изглежда, като Lexus UX. Окей, поредният компактен… кросоувър (дума, която не ни е особено приятна), който обаче далеч не изглежда, като поредният компактен кросоувър. По отношение на дизайна, японците отново залагат на смелостта, която обаче наложиха с времето. Супер.
Супер е и, че колата стъпва на универсалната платформа Compact (GA-C), сравнително лека база, която същевременно е и доста устойчива на усукване и – също доста важно -, с относително нисък център на тежестта. Предпоставки, които говорят за важно последствие – приятно управление.
Името идва от ‘Urban X-over’, размерите на автомобила са дължина 4495 мм, междуосие от 2640 мм, а диаметърът на завиване е „най-добрият в сегмента“ – 10,4 метра. Що се касае до задвижването, UX излиза в две версии: 250h хибрид с 2-литров бензинов мотор и чисто бензинов 200, със същия мотор и автоматична кутия с вариатор.
Хибридното изпълнение на UX разполага със 178 к.с., докато чисто бензиновия UX 200 предлага 171 коня и 205 Нм. За втория от Lexus казват, че мощността му е по-малко от тази на конкуренти турбо мотори с по-малък обем, но за сметка на това японският агрегат е по-лек, не толкова сложен и допринасящ за по-добрия баланс на масите в колата. Хибридът пък може да бъде само с предно или с ‘Е-Four wheel drive’ – с допълнителен ел. мотор за задната ос.
Интериорът? Типичен за новите коли на Lexus, технологичен, с 10,25-инчов дисплей, тъчпад и бутони за управление на голяма част от най-съвременните системи за подпомагане на водача. Харесва ли ви?