И Aston пада в битката с тази тъмна материя: електрическото задвижване

  • Първата снимка, предвестник на края на една епоха Първата снимка, предвестник на края на една епоха

13 Sep 2018

Още едно благородно име, което свързвахме предимно с дванайсетцилиндрови двигатели и граничеща с маниакалност привързаност към традициите пада в капана на електрификацията. Добрият стар Aston Martin показа снимка, която ни навежда на мисълта, че битката и тук е загубена. До броени часове марката ще представи Rapide E - напълно електрическа версия на най-големия си модел.

Съвсем не сме успокоени от факта, че е предвидена серия от едва 155 екземпляра. Защото от това, което чухме, разбираме, че колата ще е бая добра, а това значи, че още и още хора ще искат да си я купят и Aston ще бъде принуден да претопява своите мотори с дузина цилиндри, за да измъква от тях ценните метали и да ги превръща в скучни жужащи батерии…

Но по същество: изворът на злото ще използва 800-волтова система като при Porsche Taycan и ще има сравнително скромна батерия от 65 кВтч. Чифт електромотори ще правят 610 к.с. и 950 Нм, достатъчни за под 4 секунди до 100 км/ч и междинно ускорение от 80 до 110 в рамките на около 1,5 секунди. Това е бързо! Колата ще минава около 320 км с едно зареждане и ще се зарежда за времето, необходимо на собственика ѝ да изяде изискания си обяд. Ако я кара на макс ще е способна на една обиколка на “Ринга”. Което са около 15 пъти по-малко...

Ако се чудите откъде пък Aston Martin изведнъж извади толкова висок клас техника - ето отговора - Williams. Да, инженерният отдел на отбора от Формула 1 е ударил едно рамо с разработката, особено в областта на охлаждането на батериите при сериозно натоварване… Звучи заплашително!

 

Първородната Godzilla!