Вече официално: BMW G20 е тук. Новата Серия 3 е много високотехнологична


02 Oct 2018

Седнете. Има доста за четене. Пред вас е новото BMW Серия 3 седан. Не сме съвсем сигурни, че оценяваме посоката, в която BMW тръгна и която доскоро свързвахме единствено с Audi - всички модели да изглеждат еднакво. Но така или иначе - тройката си е точно като Серия 5 и 7, а това вероятно ще се хареса на повечето хора. Въпросният дизайн е изпълнен върху кола, която е по-дълга с 85 мм и по-широка с 16 мм в сравнение с отиващия в пенсия F30. Междуосието също е нараснало с 41 мм, което прави колата пред вас най-просторната Серия 3, правена някога.

Въпреки това седмото поколение на иконата на BMW е с 55 кг по-леко в сравнение с предшественика си, като цели 15 от тях идват от алуминиеви панели по каросерията. Това е съчетано с по-устойчива на усукване каросерия с цели 25 до 50%. А това значи повече удоволствие от шофирането, както знаем.

Интериорът зарязва дизайнерския език от 90-те, който използваха “тройките” досега и се гмурва във високотехнологичния свят на Audi и Merc. Имаме 12,3-инчов дигитален дисплей, ново поколение iDrive и за радост истински метални бутони вместо ужасни сензорни екрани. Това добавя известна доза шик, по която личи, че същите хора правят и Rolls-Royce.

Моторът вече се пали от бутон до скоростния лост, с което ще ни трябва известно време да свикнем. Там са и различните настройки на шофиране, както и бутонът за автоматична спирачка в задръствания. Доста бутони на едно място, но изглеждат добре.

Лоша новина за почитателите на ръчната спирачка на BMW. Това е първата “тройка”, която се сбогува с лоста и го заменя с бутон и електроника. Така ще имате повече място за смартфона си, но дали животът ви няма да е по-скучен?

Преминаваме под каросерията. Адаптивното окачване е опция, също както и системата xDrive. При старта на продажбите в началото на 2019 ще може да избирате между легендарното означение 320d със 190 к.с. и 400 Нм (6,8 секунди до 100 км/ч, 7,1 при механичната кутия).

Бензиновите почитатели ще бъдат задоволени с 330i - с 258 к.с. и спринт до 100 км/ч за 5,8 секунди. Малко по-късно ще се появи хибридът 330e, който ще направи живота на дизеловата версия по-тежък.

Освен изброеното дотук, G20 може да се похвали и с доста други числа. Всяко от тях е по-добро от това при предшественика. Багажникът е с 36 литра по-голям, имате 11 мм повече място за краката, опционалните лазерни фарове осветяват пътя на 350 метра пред колата, Harman Kardon предоставя 464 вата.

Интересни са и новите шест пакета с опции и десет отделни опции за колата. Те заменят дългите списъци на BMW, в които толкова обичахме да потъваме...

Естествено “тройката” владее номера като гласови команди. Само кажете “Хей, BMW”. Седмото поколение на Серия 3 умее да паркира само, може да се отключва през телефона… И най-важното - вече е тук! Дебютът на колата беше днес на автосалона в Париж.

 

Сбогом V10!