Porsche Panamera GTS е най-новата и яка версия на модела. Мощна е 460 коня и се предлага и като комби

  • Галерия със 17 снимки. Галерия със 17 снимки.

17 Oct 2018

„Хубавите неща стават бавно“. Тази поговорка важи с особена сила за новите GTS изпълнения на Porsche Panamera. НовиТЕ, защото трите инициала се лепят и на спортното комби Sport Turismo, с които изпълненията на актуалната Pana стават общо 18. Доста, нали?

Смеем да твърдим обаче, както винаги се случва с 911, че GTS е най-готиното изпълнение от всички. Защо? Ами, защото не е базовото, често Porsche надгражда S-ките си до GTS (по-мощни), като същевременно колите с тези букви идват с доста серийни работи, който се доплащат при останалите модификации. А като теглите чертата, цената е по-изгодна от чудовищните Turbo и Turbo S-ки.

Случаят с Panamera GTS e идентичен. Автомобилът ползва дефорсирана версия на 4-литрвия битурбо V8, който тук генерира 460 к.с. и 620 Нм, като изпускателната система дори е снабдена с филтър за твърди частици. С него Pana GTS ускорява от 0-100 км/ч за 4,1 сек, а 0-200 прави за 15,4. Комбито Sport Turismo e също толкова бързо до сто, а максималните скорости на двете версии са съответно 292 км/ч и 289 км/ч.

Иначе, серийно колите идват с въздушно окачване, което е с 10 мм по-ниско спрямо стандартното, спирачките са по-големи (390-милиметрови дискове отпред и 365 отзад), а системата за завиващи задни колела е опция. ‘Sport Design’ пакетът с черни елементи по екстериора и алкантара вътре, е сериен, а хедъп дисплеят (за пръв път в Panamera) се доплаща.

Цените? В Германия Pana GTS започва от 138 493 евро, а комбито е с 2856 евро по-скъпо.

Първородната Godzilla!