Porsche ще произвежда Taycan Cross Turismo

  • Галерия с 6 снимки Галерия с 6 снимки

20 Oct 2018

Електрификацията на автомобилния свят не само отдавна започна, но вече се разгръща и в отделни нишови модели. Представете си, че сте много “за” идеята, но досега просто не сте намирали това, което търсите - изцяло електрически спортен модел, който обаче да има повишено окачване (вероятно защото още няма асфалт до вилата ви) и голям багажник, за да си прибирате ските или колелото? Е, чакането свърши.

Porsche обяви втория си изцяло електрически модел. Без особена изненада, той ще бъде базиран на концептуалния Mission E Cross Turismo и ще се появи около година след Taycan. Името му не е потвърдено, но Porsche Taycan Cross Turismo изглежда твърде вероятно.

Също така вероятно е на по-късен етап Porsche да изхвърли мускулестите арки на калниците в стил Audi Allroad и да замени вдигнатото окачване с нещо по-спортно, за да получим трета версия - Taycan Sport Turismo.

Porsche подготвя изцяло въглеродно неутрална фабрика за производството на модела. В нея ще бъдат наети нови 300 работници, а ангажиментът на компанията е да инвестира 6 млрд. евро в електрическа мобилност само до 2022 г. Звучи сериозно.

Електрическите модели са изключително податливи на тенденцията за споделени платформи. Затова може да се обзаложите, че Taycan Cross Turismo ще се задвижва от същата техника, с каквато ще разполага Taycan. Цената, между другото, ще е някъде между тези на Cayenne и Panamera. Очакваме 600 к.с., двойно предаване, 500 км пробег с едно зареждане и 800-волтова система на борда, която може да добави около 80% заряд за 15 минути.

Porsche вдига много шум и около управляемостта на Taycan, като се опира на уроците, научени от хибридния 918 Spyder. Мислете за много нисък центъра на тежестта, масово използване на въглеродни влакна, и страхотно поведение на писта.

Стандартният Taycan ще излезе през 2019, а Cross Turismo очакваме около година по-късно. Нямате търпение или все още искате Panamera?

 

Първородната Godzilla!