Албания забрани вноса на стари коли. България и Косово останаха единствени без подобен закон
![Доскоро по улиците на Тирана преобладаваха старите Mercedes-и, но явно това ще се промени](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2018-11/d45fffe341bb7a0ca30a790b856fc2da-96x72.jpg)
![Столицата на Албания изпревари София за въвеждането на услуга за споделени колела](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2018-11/96110576aafd5d125524b5c711e88ace-96x72.jpg)
![Естествено, любимата марка не е забравена](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2018-11/9d5b1154de31fe47e5f2c04373097faf-96x72.jpg)
![Велоалеите изглеждат по-добре от някои от софийските](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2018-11/18a764b20f5c4b6eaba5337471721aad-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2018-11/6ba8d0d153f4a1f2240f18e76427c4f6-96x72.jpg)
Албанското правителство взе решение за ограничение на вноса на автомобили на повече от десет години и на такива, които не покриват изискванията Евро V. Това оставя България и Косово като единствените страни на Балканите, в които се внасят по-стари автомобили. В Сърбия също има ограничение за внос на автомобили, но под Евро 3, което значи след 2001 г. Решението на Тирана влиза в сила от 1 януари 2019 като преходният период ще бъде от едва четири месеца, в които ще могат да се регистрират, но не и да се купуват коли на повече от 10 години. Емисиите от вредните газове на автомобилите са сред най-сериозните замърсители на въздуха в Албания, където средната възраст на автомобилите е близка до тази в България - 20 години, съобщава Tirana Times. Едва 3,3% от всичките близо 540 хил. коли в Албания отговарят на стандарт Евро V или VI. Решението на властите в голяма степен се дължи на очакваната вълна от стари дизелови автомобили, която вече започна да залива Източна Европа в резултат на Дизелгейт.