Това е новото Porsche 992, осмото поколение на спортната икона
Ето го и него, новото осмо поколение на легендарното Porsche 911. И макар колата да не изглежда много по-различно от 991, (особено отпред), реално има доста промени, които ще ви посочим с няколко подточки, за да ви е по-лесно.
Екстериорът. Погледнато отпред, 992 трудно може да бъде различено от предходното 991. Колата е с 45 мм по-широка в предната част, като при 8-мото поколение, широчината на купето вече е една и съща, независимо дали става въпрос за версия със задно или двойно предаване. По-висока е с 2 мм, но поради увеличената с 20 мм дължина, пропорциите остават елегантни. Отворите в предната част са активни, затварят се и се отварят в зависимост от конкретните нужди на охладителната система, а фаровете са с матрична LED технология (не сме сигурни дали са опция или серийни за Carrera S и 4S).
Погледнато отстрани, при 992 правят впечатление и големите джанти: 20-инчови отпред и 21-инчови отзад, при Carrera S и Carrera 4S, традиционно най-продаваните модификации на модела, в които и дебютира 911 Mk8. Спирачните дискове са с диаметър 350 мм отпред и отзад, като ще могат да се поръчат и карбо-керамични. Дръжките на вратите също са нови, като те вече не са „проходни“, като преди, а захващащи се само отдолу. Странно на първо четене решение, което обикновено виждаме в най-бюджетните автомобили (Dacia), но тук вероятно с цел аеродинамика и по-прибран дизайн.
Задницата е най-променена. Стоп светлините вече са свързани с LED ивица, по аналогия на Panamera, Cayenne и новия Macan, спойлерът е с 25% по-голям и излиза на две степени, а ауспусите на 4S донякъде напомнят на тези при 997 GT2 RS. При Carrera S имаме четири на брой и малко по-малки тръби.
Интериорът. Тук промените са повече и доста по-забележими. Дисплеят е 10,9-инчов, а джойстикът за смяна на скоростите (при колите с опционалната PDK кутия) е доста променен. При 992 той е доста по-малък и прилича повече на превключвател тип ключ, отколкото на лост. Той командва новата 8-степенна PDK кутия (с една степен повече отпреди), като вече не предлага опцията за ръчно превключване чрез него, с побутване. Тази функционалност обаче остава възможна чрез перата на волана, нещо което явно са правили повечето хора досега и което е накарало Porsche да махнат +/- функционалността на лоста.
Копчетата са доста по-малко, режимите на фаровете вече се избират чрез бутони, вместо от въртящ се ключ (тенденция при матричните светлини), като Porsche са премахнали и бутоните за избора на режими на каране – Normal, Wet, Sport, Sport Plus и Individual. Това става или чрез въртящия се ключ на волана (наличен обаче само, ако сте поръчали пакета Sport Chrono) или чрез големия тъчскрийн. Интересна новост е, че колата сама може да премине на Wet, благодарение на ултразвукови сензори в предната част.
Воланът е с нов дизайн и същия 360-милиметров диаметър, както при 991, а зад него отново има 5 уреда в стил Porsche. Оборотомерът остава аналогов и в средата, но с нов дизайн, който за сега не се среща в никой друг модел на марката.
Техниката и задвижването. Новото 992 дебютира във версиите Carrera S и 4S. И двете се задвижват от преработена версия н а 3-литровия 6-цилиндров битурбо боксер, който генерира 450 к.с. (с 30 повече отпреди). Агрегатът е снабден с филтър за твърди частици, а скоростната кутия вече е 8-степенна PDK, като някой 992-ки ще могат да се поръчат и с базова 7-степенна механична кутия.
Динамиката. Porsche 992 Carrera S ускорява от 0-100 км/ч за 3,7 секунди, докато версията с двойно предаване 4S е с 0,2 сек по-бърза. Това означава, че новите коли са с 0,4 секунди по-бързи от 991 или с още 0,2 секунди, ако се поръчат с опционалния Sport Chrono пакет. Максималните скорости са съответно 306 и 308 км/ч.
Цените. В Германия новото базово Porsche 911 Carrera S започва от 120 125 евро, а 4S от 127 979 евро.