Skoda Scala е бюджетното Audi A3 Sportback

  • Богата галерия с 23 снимки на новата компактна Scala Богата галерия с 23 снимки на новата компактна Scala

07 Dec 2018

Амбициите на Skoda нараснаха: пред вас е най-новият модел от Чехия - компактната Scala. Компактна в случая означава две неща - че виждате наследника на Rapid и че Skoda за първи път се осмелява да позиционира модел директно срещу Golf. Лъскавият интериор даде храна за сравнения дори с A3 на Audi. Добре, Skoda!

По въпроса с Rapid - твърде вероятно е Scala да не получи други варианти на каросерията, така че едновременно да наследи Rapid и Rapid Spaceback. По отношение на Golf - чешката кола е по-дълга (4,36 срещу 4,25 м), макар да използва платформата на Polo MQB A0. Skoda използва познатите си умни ходове за сваляне на цената - по-голяма кола на по-малка платформа. Междуосието е идентично с това на Golf VII. Според Skoda това позволява вътрешно пространство като в Octavia, но съчетано с компактни размери. Багажникът със сигурност е много по-малък от този в Octavia - 467 литра спрямо главозамайващите 590 литра в по-голямата Skoda.

Очевидно Scala гони други добродетели. Външността ѝ разкрива нов дизайн, който постепенно ще видим върху всички модели на марката. Като изключим предната решетка ала Kia, другото ни допада.

Най-драматични обаче са промените в интериора. Ако се бръкнете достатъчно дълбоко компактната Skoda може да получи забележителни екстри, които досега не сме очаквали от бедния братовчед от Чехия: 10,3-инчов виртуален кокпит, втори дисплей с размер до 9,2 инча, отключване с мобилен телефон и постоянно обновяване на системата, защото Scala винаги е онлайн. По-луксозните материали също са нови за вътрешността на една Skoda, ако не броим Superb Laurin & Klement.

Задвижването е поверено на пет турбо варианта с мощности от 90 до 150 к.с. Има два трицилиндрови бензинови двигателя - еднолитрови TSI със съответно 95 и 115 к.с. и върхов 1,5-литров четирицилиндров със 150 коня. Дизелът засега е един - 1,6-литров TDI със 115 к.с. и 250 Нм, като малко по-късно през 2019 идва заводска версия на метан за 1-литровия мотор с 90 коня.

Благодарение на новата платформа Scala може да се възползва още в стандартното си оборудване от асистенти за лентата и автоматично спиране, а срещу доплащане се предлагат адаптивен круиз контрол и асистент за паркиране.

Доставките започват най-рано през април 2019, което не е толкова далече, но засега не знаем нищо за цените. Rapid започва от около 27 хил. лв., така че очакваме Scala да се вмести под 30 хиляди, все пак Golf с еднолитровия мотор и 115 к.с. започва от 35 хил. лв.

 

Много практичен и интересен!