Porsche 718 Boxster T и Cayman T идват с 300 коня, 20 мм по-ниско шаси и 20 инчови джанти

  • Галерия с 13 снимки. Галерия с 13 снимки.

19 Dec 2018

Много хора не осъзнават колко разнообразна е реално гамата на Porsche. Колегите, които са участвали в изработването на годишен автомобилен каталог обаче знаят. Броят на моделите и модификациите е далеч от този на Audi, BMW, Merc и VW, но пак – колите на Porsche са много повече отколкото си мислите.

А от днес гамата на спортната марка има още две нови попълнения: T модификациите на 718 Boxster и 718 Cayman, като T идва от Touring. Те се явяват вторите Т попълнения, след прекрасната 991.2 Carrera T, която се появи преди малко повече от година.

Какво представляват T модификациите и къде се наместват те в гамата? Представляват по-спортни и същевременно по-базови версии на Boxster и Cayman, които се позиционират над техните най-базови изпълнения, но под по-мощните версии S. Същевременно обаче S-ките имат с какво да завидят на T-тата, поне по мнение на хардкор феновете на неподправената механика.

Porsche 718 Boxster T и Cayman T се задвижват от мощния 300 к.с. 2-литровия 4-цилиндров турбо боксер с 380 Нм, които живее и в базовите версии на колите (S-ките са 2,5 с по 350 коня). Базовият мотор обаче е комбиниран с по-спортното шаси (PASM), което принципно е резервирано само за S-ките. Колите са с по 20 мм по-ниски, разполагат със системата PTV (Porsche Torque Vectoring) и механичен диференциал с ограничено приплъзване на задната ос. Серийно 718 T идват със 6-степенна механична кутия, но опционално могат да се поръчат и със 7-ст. PDK.

Какво получавате вътре? Типично за Porsche и този тип модификации, получавате по-малко. Вместо лостчета за отваряне на вратите имате текстилни ленти, скоростният лост на 6-ст. механична кутия е по-къс, а вместо модулът за навигацията и музиката, имате… празно пространство. За щастие Porsche ще ви монтират последния без пари, ако го поискате. Воланът е 360-милиметровия GT (доста готин), а седалките могат да бъдат (опция) с карбонова конструкция.

Динамиката? И двете коли са еднакво бързи от 0-100 км/ч: 5,1 сек с ръчни кутии и 4,7 сек с PDK. Ако изберете режима Sport Plus, идващ със серийния Sport Chrono пакет, времето намалява на 4,7 сек. Максималната скорост е 275 км/ч. Разгледайте галерията, след което може да кликнете на това 911 Carrera Т.

Много практичен и интересен!