Класация! Топ 8 на 12 цилиндрови кросоувъри
Разгледайте галерията за класацията!
8. VW Touareg W12: Когато се появи на пазара Touareg беше колеблив опит на Volkswagen да навлезе в сегмента на кросоувърите. Ексцентричната атмосферна 6-литрова версия W12 пък бе върховната демонстрация на възможности за семейното возило.
7. Audi Q7 V12 TDI: С повече маркетингови, отколкото директни връзки със състезателния Audi R10 TDI от Льо Ман, този гигант с 500 к.с. и 1000 Нм беше върхът на дизела преди Дизелгейт и електрическата инвазия да подпишат смъртната му присъда.
6. BMW X5 V12 Le Mans: Годината е 1999, коли като Cayenne и Urus още не са дори запланувани. А BMW слага мотор от Льо Ман в току-що представения си революционен X5. Експерименталната машина завърта “Ринга” за 7:50 минути...
5. Mercedes-AMG G65: 621 к.с. задвижват 2834-килограмовия гигант. Не знаем за офроуд възможностите му, но за всяване на респект никой не може да се справи по-добре.
4. Lamborghini LM002: Макар ускорението до 100 км/ч за 7,7 секунди да не впечатлява, произведеното в едва 328 екземпляра LM002 остава търсен от колекционерите артикул, произведен близо три десетилетия преди Urus.
3. Bentley Bentayga: Само преди няколко години 300 км/ч и 4,1 секунди до 100 км/ч бяха достатъчни да пратят коя да е кола в зоната на суперавтомобилите. Днес това са данните на 12-цилиндровото супер Bentley на кокили. Не е зле за братовчед на Touareg…
2. Brabus 800 Widestar: Тази класация нямаше да е пълна без поне едно произведение на Brabus. Германското тунинг ателие извежда дванайсетцилиндровите мотори до друго ниво - в G-класата например, която разполага с 800 к.с. и 1420 Нм!
1. Rolls-Royce Cullinan: Абсолютният автомобилен връх - първият SUV на Rolls-Royce се задвижва от 6,8-литров битурбо V12 с 571 к.с. и 850 Нм. Развива 250 км/ч, докато пътниците тънат в типичния за марката разкош.
19 Dec 2018
Следващото поколение автомобилни ентусиасти едва ли ще разбира тези коли. Дори ние не сме сигурни, че разбираме напълно смисъла от съществуването им, освен да потвърдят вечната мантра на инженерите: “Защото можем”. Няма логична причина кросоувър, SUV, всъдеход, джип или както искате го наричайте, да получи дванайсетцилиндров мотор. Всеки подобен автомобил се справя отлично със задълженията си с V8, V6 и дори с 4-цилиндров двигател.
И все пак на света има немалко дванайсетцилиндрови кросоувъри - повечето заводски подготвени, а някои - дело на тунинг ателиета. И до един - предназначени за заможни клиенти, които никога няма да ги изкарат в калта.
За добро или зло този автомобилен вид е на изчезване и с края на коли като Cullinan и G-класата може никога да не получи нови попълнения. Струва ни се, че това е достатъчна причина, за да си припомним някои от най-странните, славни и готини всъдеходи с дузина цилиндри.