Porsche Taycan: цените са тук, чупете касичките!


27 Dec 2018

Без съмнение Porsche Taycan е една от най-очакваните коли на 2019. Все още никой не е виждал серийната версия, но вече опашката от желаещи да предплатят колата е неочаквано дълга за стандартите на Porsche. В Норвегия се създават цели форуми по темата, в които се обсъждат всякакви теми - от това каква зарядна станция е подходяща за бъдещия електрически Taycan до предложения за изкупуване на старите Model S, които масово щели да бъдат заменени с модела на Porsche.

Според слуховете от лятото Taycan ще бъде по-достъпен от Panamera. Съвсем прясна информация потвърждава тези слухове и дори дава точни цени. Новите данни се базират на писмо, получено от някой си Алекс Рой, интересуващ се от информация за бъдещия Taycan. В отговора до него неизвестен “световен посланик на марката Porsche” съобщава, че електрическият модел ще се предлага в три версии - Taycan, Taycan 4S и Taycan  Turbo. Доколкото може да се вярва на писмото не е ясно, но все пак за първи път се съобщават и цените: Taycan ще започва срещу малко над 90 хил. долара (79 хил. евро), Taycan 4S ще бъде в горната граница на 90-те хиляди долара (98 хил. долара са приблизително 86 хил. евро), а върховият Taycan Turbo ще струва около 130 хил. долара (114 хил. евро).

Тези числа са доста интересни по няколко причини. Първо, разбираме, че Taycan наистина ще е по-достъпен от Panamera, както се очакваше. В Европа базовата Panamera стартира от 90 655 евро (версията с 330 к.с. и задно предаване). Изглежда базовият Taycan също ще е със задно. Базовият Model S в Европа стартира от около 76 хил. евро за 75D и изглежда Porsche иска да има конкурентна на тази цена - вероятно под 80 хил. евро.

Когато говорим за топ модела няма как да не се зарадваме на иронията електрически автомобил да носи означението Turbo. Цена от около 114 хил. евро е с около 10 хил. под тази на върховата Tesla Model S - P100D със 762 к.с.

Тези сходства с цената на Model S можеха да се очакват и показват колко сериозно приемат в Porsche конкуренцията си с калифорнийската компания… Става все по-интересно.

 

Сбогом V10!