Новият CLA е смартфон на колела. Много умен при това...


09 Jan 2019

Такива са времената. Mercedes представи новото си четириврато купе CLA без да каже и дума за двигателите, скоростната кутия или динамичните данни. Луксозният брат на А-класата бе показан на Изложението за потребителска електроника в Лас Вегас и сякаш не видяхме представяне на кола, а на високотехнологичен смартфон.

Както виждате CLA вече не е малкото братче на всички Benz-ове, защото е с 48 мм по-дълъг и 53 мм по-широк отпреди.

На борда работи поредното ново поколение на разработената в България система MBUX. Тя отново разчита на два широки екрана и гласовите команди Hey Mercedes, но е сериозно подобрена, така че вече не се бърка от разговорите в купето и запомня кой последно е казал магическите думи “Хей, Мерцедес”, като обръща внимание само на неговите команди. Системата вече разбира по-сложни команди, което е хубаво и леко плашещо.

Интериорното осветление е още по-умно - системата следи ръката ви и, ако например посегнете към седалката до себе си, за да си вземете папката с документи, ще освети точно там, където посягате.

Сензорният екран познава дали посяга шофьорът или спътника като изчислява ъгъла на пръста, с който го управлявате, и така се ориентира на коя седалка да включи масажа, подгряването или някоя друга глезотия. Да,CLA гледа на ръка. Вероятно след обновяването ще може да вижда и в бъдещето...

Управлението на много от системите е възможно и с жестове, които предварително се настройват, така че например може да научите аудиото да пуска Z-Rock, когато размахате ръка във въздуха.

MBUX без проблеми отговаря на въпроси от областта на спорта, борсата, изчислява математически задачи или безпогрешно дава енергийната стойност на ананаса.

Ако вече не сте сигурни дали говорим за кола или за телефон, то нека споделим скромната автомобилна информация, която знаем неофициално.

Задвижването ще бъде поверено на 4-цилиндрови мотори и 7-степенна скоростна кутия, които ще пращат мощност към предните или четирите колела. Представянето се състоя с CLA 250 с 225 к.с. и 350 Нм, но нито един друг мотор не бе разкрит. Следите са по-широки, центърът на тежестта е по-нисък, а джантите са с размер от “хей, вижте ги” 19-ки до скромни 16-ки. А оранжевите акценти във външността и интериора са опция...

 

Сбогом V10!