Новата Alpina B7 идва с 608 коня, вдига сто за 3,6 сек и развива 330 км/ч


12 Feb 2019

Новото BMW Серия 7 отнесе доста коментари, най-вече по отношение на огромните си бъбреци. Някои от тях не бяха положителни, но истината е, че колата е много яка. А това, което немският производител на автомобили (производител, не тунинг ателие) е направил с нея, е прекрасно.

Това са първите снимки на новата Alpina B7, шестото поколение на луксозната супер лимузина, благословена от марката. И, както виждате, колата изглежда супер елегантно, не е накичена със спойлери и прорези, което обаче не означава, че динамиката е оставена на заден план за сметка на лукса. Напротив. И двете теми са застъпени сериозно.

Под предния капак работи 4,4-литровия битурбо V8 със 608 к.с. и 800 Нм, ускоряващи луксозната лимузина от 0-100 за 3,6 секунди. Максималната скорост: 330 км/ч. Alpina поставят същата версия на мотора и в тяхната B5, която е с едва 0,1 сек по-бърза от 0-100 и развива същата максимална скорост.

B7 е снабдена със система xDrive, а скоростната кутия е 8-степенна ZF (8HP76), но модифицирана с Alpina Switch-Tronic. Конструкцията е усилена, а охлаждането и е преработено. Що се отнася до изпускателната система, тя е снабдена с активни клапи, който шофьорът може да отвори по желание и да освободи пълния вокален потенциал на 4,4-литровия V8.

Окачването? Последното поколение пневматика на BMW, което също не е оставено в заводски вид. При активиране режима ALPINA Sport+, автомобилът кляка с 15 мм, което подобрява аеродинамиката и управлението. Спирачките? Отпред работят 395-милиметрови дискове и 4-бутални фиксирани апарати, а отзад: 398-милиметрови дискове и плаващи апарати.

По отношение на гумите, Alpina са заложили на Michelin с размери 255/40 ZR20 и 295/35 ZR20, обути на  прекрасните колела Alpina Classic. Последните са изработени от кован алуминий и са с около 20% по-леки. Що се отнася до цената, BMW Blog цитират тази в САЩ, която започва от 141 700 долара или от около 125 560 евро.

Разгледайте галерията, след което може да кликнете на тази почти 20-годишна Alpina B12 6.0 Langversion, една от само 94 броя.

Сбогом V10!