Третото поколение Merc GLS е тук. Все така голям и много по-умен


17 Apr 2019

5,2-метровият исполин е тук. Най-големият Mercedes-Benz току-що получи третото си поколение, за да продължава да вгорчава живота на Range Rover и да отговори подобаващо на новия играч в класа - BMW X7. GLS е толкова голям, че градските власти обмислят да му отделят две паркоместа. И без това собствениците на този тип коли не са прочути с внимание към дреболии като тротоари, градинки и растителност от среден калибър.

Третото поколение е със 77 мм по-дълго и 22 мм по-широко от предшественика си. И има 60 мм по-дълго междуосие. Значи седмина пътници могат да се чувстват много комфортно в продължение на 4 часа, докато шофьорът търси място за паркиране. Всяко от въпросните седем места се мести електрически, като последните пет се сгъват, с което освобождават 2400 литра товарен обем - достатъчен да натоварите два магазина за детски играчки и половината “Витошка”. Ако домочадието ви не е толкова голямо, може да поръчате още по-луксозната 6-местна версия, която разполага с две индивидуални кресла на втория ред.

Интериорът е получил доста от лукса на по-малкия GLE - сензорни екрани, амбиентно осветление и възможност да командвате повечето функции с глас, след като кажете “Хей, Мерцедес”. Включително климатика и навигацията…

Двигателите са интересни, макар осемцилиндровата версия на AMG все още да не е готова. Всички бензинови варианти получават означението EQ.

Върхов засега е GLS 580 EQ с V8, две турбини, 489 к.с. и 700 Нм. Електрическият бууст се изразява в допълнителни 22 к.с. и 250 Нм, налични за кратко при изпреварване. GLS 450 EQ е 6-цилиндров с 367 к.с. и 500 Нм, който обаче няма да се предлага у нас и в целия ЕС. В случай, че намирате дизела за най-подходящ при подобен параход, то Mercedes предлага два 2,9-литрови 6-цилиндрови с 286 и 330 к.с., съответно с 600 и 700 Нм.

Активно окачване ще пречи на каросерията да се накланя в завой. Понеже основен конкурент е Range Rover, новият GLS нямаше как да мине без понижаващи предавки и автоматично разпределение на въртящия момент между осите. Истината е, че освен в някой специализиран тест, вероятно проведен в Русия, тази кола никога няма да напусне асфалтовата джунгла. Ще паркира пред барове или ще превозва цял отбор хлапета до училище, така че основният въпрос е кой плаши децата по-малко - това или X7?

 

 

Супер симатяга!