Колата за 324 000 лв., която днес струва колкото базово Sandero


31 Oct 2025

Машината пред очите ви ни връща към 2008 г., когато Mercedes-Benz прави мащабен фейслифт на SL R230, произвеждащ се от 2001 г. като наследник на R129.

Обновеният модел се появи с редица визуални и технически промени, като отвън се отличаваше най-вече по изцяло новата агресивна предница. Фейслифтът дойде и с нов двигател – M156, който е 6,2-литров атмосферен V8 AMG мотор, ръчно сглобен на принципа One Man, One Engine - един механик сглобява един агрегат от начало до край и се подписва на алуминиева табелка.

В онези години Mercedes-Benz предлагаше и SL65 AMG с 6,0-литров V12 би-турбо двигател, а Илон Мъск продаваше първата си Tesla Roadster, направена на базата на Lotus Elise. Два свята на задвижване, единият в своя пик, другият в началото на една нова ера.

Тези коли струваха цяло състояние. В България SL63 AMG се продаваше стартово от 324 319 лева с ДДС, докато цената на SL65 AMG бе драстично по-висока – 482 602 лева без опциите!

Роудстърът от снимките тук е произведен през 2009 г., когато в Германия е „щампован“ с няколко надписа 6.3 AMG отвън и отвътре и е доставен на първия си собственик. Последният го купува през 2025 г. и го кара за кратко в Тексас, САЩ.

Колата е пусната на търг преди няколко дни и бе продадена на 30 октомври 2025 г. за сумата от 16 500 долара, колкото струва нова базова Dacia Sandero.

Това е близо 28 хил. лева. По-точно 27 940 лева по днешния курс на БНБ. Или почти 300 000 лева надолу от цената като нова.

Човекът, който го спечели на търг, е купил общо седем SL-а само през настоящата 2025 г. Този тук му струва само въпросните 16 500 долара, които изглеждат нелепо на цената на SL63 AMG преди 16 години. Новият му собственик обаче не колекционира SL-и, а ги купува изгодно и след това ги препродава с добра надценка.

И този надали случай не е по-различен. Цената на конкретния SL63 AMG е под пазарната. У нас за тези пари може да вземете горял роудстър (като този от снимката по-долу, струващ 39 990 лева). Запазените модели се продават между 70 000 и 85 000 лева.

Но и този не е перфектен, поне не е горял и не е удрян, ако вярваме на досието му в Carfax. И може да се превърне в истинско гаражно бижу с няколко инвестиции.

Най-скъп ще бъде ремонтът на автоматичната система за прибиране на покрива, която в момента не работи. Предната броня е пребоядисана от последния собственик и е за нова. Джантите са поправимо надрани, като същото се отнася и за шофьорската седалка. Тапицерията на тавана е провиснала над пасажерската седалка, a интериорът има нужда от детайлно почистване.

Не е ясно защо декоративният капак с емблемата на Mercedes, играещ ролята на визуално продължение на магнезиевите всмукателни колектори, изглежда по този начин. Но той не е скъп.

Скоро това AMG отново ще е на пазара, но с по-висока цена и близко до заводското си състояние. Атмосферният 6,2 V8 ще продължи да генерира 525 к.с. и 630 Нм, минаващи през 7-степенната AMG Speedshift MCT скоростна кутия към задните колела.

До момента SL-ът е навъртял 88 602 хиляди мили или 142 591 км. Във видеото по-долу бившият собственик показва част от останалите проблеми по колата, като определено има какво да се прави по нея.

Наистина ли е толкова добър?