Това 1964 Porsche 356 Cabriolet е „играло“ ‘Greased Lightning’ в „Брилянтин“


20 May 2019

Оригиналното име на култовия мюзикъл с Джон Траволта и Оливия-Нютън Джон е ‘Grease’ (1978-ма), което може да се преведе, като смазка, грес или като… „Брилянтин“. Защото, все пак, е име на филм. А онези от вас, които са го гледали, знаят и за ‘Greased Lightning’ – доста очуканата кола, която Кеники, един от бандата, си купува със спестяванията си.

Историята на това 1964 Porsche 356 Cabriolet e доста сходна с тази на автомобила-герой от филма, като освен това е било основна част от реквизита на едноименна постановка, изнасяна в Портланд, САЩ.

За да могат актьорите да скачат и танцуват спокойно върху колата, клетото Porsche е било напълнено с полиуретанова пяна, на практика превръщайки го в сцена. В такова състояние го открива Род Емори, човекът създал Emory Motorsport и от чиято работилница излизат впечатляващите модифицирани коли Outlaw Porsche 356.

И докато някои виждат това осакатено Porsche, като безполезно недвижимо имущество, Род вижда добра база, която няма ръжда, поради факта, че вместо да бъде карано, години наред е седяло на топло и сухо в театъра. Възможност от която се възползва по прекрасен начин.

Автомобилът е направен за клиент, който искал да изглежда максимално оригинален, но да крие динамичния си потенциал. Ако се гледате по-внимателно ще видите, че приличащите на заводски джанти, всъщност са прецизно изработени олекотени колела с централен монтаж. Под задния капак пък работи 2,4-литров 4-цилиндров боксер, който е базиран на 3,6-литрова машина от 911, но с два отрязани цилиндъра.

‘Emory-Rothsport Outlaw-4’, както наричат агрегата, генерира 180 к.с., повече от достатъчни за автомобил от калибъра на Porsche 356 Cabriolet. Трансмисията е от 901, което е позволило наместването на независимо окачване отзад. „Поведението на колата е като на 911 от 73-та, вместо на VW Beetle от 65-та“, казва Род.

Разгледайте галерията, след което може да кликнете на това 1954 Porsche 356 Pre-A Speedster, което бе продадено за 336 хил. евро.

 

Сбогом V10!