Mercedes-AMG 45 идват с новия мотор M 139: 2-литрова машина с 421 к.с. и 500 Нм
Mercedes-AMG M 139 е супер мощен агрегат. Реално, това е най-мощният сериен 4-цилиндров 2-литров мотор, какъвто беше и неговия предшественик М 133. Новата машина обаче е сериозна стъпка напред.
За разлика от M 133 и M 260 агрегата в 35-иците на AMG, М 139 е завъртян на 180 градуса. Тоест, изпускателният колектор и турбината се намират от задната му страна, между блока и металната преграда на двигателния отсек. Това е позволило постигането на „по-плосък“ пакет, което пък позволява по-аеродинамично оформяне на предницата, както и по-къси пътища за всмуквания въздух.
Турбината също е с нова конструкция. Тя е от ‘twin-scroll’ тип, като освен това роторът вече е окачен на сачмени лагери, характеризиращи се с по-ниско съпротивление при въртете. Въртене, което достига скорости от 169 000 об/мин и което става по-рязко. Иначе казано, турбо дупката е намалена значително. Компресорът е снабден и с електронно контролирана изпускателна клапа. При базовата версия той нагнетява въздуха с 1,9 бара, а в S версията – с 2,1.
Показателите? Обемът на мотора е 1991 куб. см, тежи 160,5 кг, като при базовите 45-ици генерира 387 к.с. при 6500 об/мин и 480 Нм в диапазона 4750-5000 об/мин. Версията с означение S предлага 421 к.с. при 6750 об/мин и 500 Нм между 5000 и 5250 об/мин. Доста сериозна мощност.
Къде ще го видим? В A-Class хеч и седан, под формата на Mercedes-AMG A 45 и А 45 S, а също и в CLA. В момента тези автомобили се предлагат само като 35 (кликнете на жълтия CLA 35 Shooting Brake дулу), със споменатия горе M 260 мотор 306 к.с. и 400 Нм. С него хеч версията на A 35 вдига 100 за 4,7 секунди. A 45 от 2016-та пък, със стария M 133 (381 к.с.) спринтираше за 4,2 секунди, така че очакваме новият Merc-AMG A 45 S да падне под 4 секунди, което е наистина впечатляваща динамика.