Няма да го бъде! Fiat Chrysler и Renault няма да се обединяват

  • Обединението можеше да превърне FCA Renault в третия най-голям производител на автомобили в света... Обединението можеше да превърне FCA Renault в третия най-голям производител на автомобили в света...
  • ... но вероятно щеше да коства на Renaut раздяла с Nissan ... но вероятно щеше да коства на Renaut раздяла с Nissan
  • Представете си следващото поколение Stelvio да бъде на една платформа с Koleos или Kangoo... Представете си следващото поколение Stelvio да бъде на една платформа с Koleos или Kangoo...

07 Jun 2019

Очакваното сливане между Fiat Chrysler (FCA) и Renault се провали. FCA е оттеглила предложението си, след като френското правителство (съсобственик в Renault) е отправило нови искания.

Френската държава има 15% дял в Renault. Изглежда, че синдикатите са имали опасения за затваряне на заводи във Франция и това е повлияло за колебанията на правителството.

Ако се беше случило сливането, новата автомобилна компания би разтресла здраво автомобилната индустрия. Общите продажби на групата щяха да я изведат на трето място в света след VW и Toyota.

И двете страни гледаха на очакваната сделка с идеята да намалят разходите си, като и двете гледаха на сливането с очакване да получат нещо, което другият притежава.

FCA определено има нужда от ноу хау, което да получи от Renault, когато става въпрос за малки и компактни автомобили на европейския пазар. FCA видимо изостава и по отношение на електрическите и автономни разработки. Renault е силен в тези области, но не може да се похвали с голям обем на производството - нещо, което FCA има в Америка.

От друга страна FCA има силни позиции в Щатите и двете Америки с марките RAM, Jeep и Dodge. Renault отсъства от тези пазари и сегментите на големите кросоувъри и пикапи.

Така замисленото споделяне на платформи имаше своята логика. Появиха се обаче поне два сериозни проблема. От страна на Renault не само френското правителство се оказа препъни камък заради синдикатите. Вторият проблем е, че Nissan, част от групата Renault Nissan Mitsubishi, също би останал в доста неясна позиция, след евентуално сливане на FCA с Renault. Взаимоотношенията на французите с Nissan и в момента не са блестящи след скандала с ареста на Карлос Гон.

Което за пореден път показва, че автомобилният бизнес не е само excel колонки в зелено или червено и някои обединения, които на хартия изглеждат блестяща идея, всъщност може да се провалят въпреки усилията на счетоводните и правни отдели...

 

 

Първородната Godzilla!