Maserati Levante Trofeo с двигател на Ferrari и 590 коня. Добре дошло у нас!

  • Галерия с 22 снимки. Галерия с 22 снимки.

27 Jun 2019

Levante Trofeo е най-мощната серийна кола на Maserati правена някога. Единствено изключение е супер спортното MC 12, което бе базирано на Ferrari Enzo и генерираше 630 коня, но тъй като то бе пистова играчка в ограничена серия, можем да го пропуснем.

В Levante Trofeo също работи агрегат на Ferrari. Машината е означена с кода F154 и реално е доста близка до агрегата на мощното 670 коня Ferrari 488. Тук обаче е специално настроен: машината е V8 с класически ъгъл от 90 градуса между двата реда цилиндри, работният обем е 3,8 литра, турбините са две, а мощността е 590 к.с. при 6250 об/мин. Максималният въртящ момент е 730 Нм, в диапазона 2500-5000 об/мин.

Показатели, който дефинират Levante Trofeo, като едно от най-динамичните SUV-та на пазара. Ускорението от 0-100 км/ч става за впечатляващите 3,9 секунди, а максималната скорост е 304 км/ч. Като тук не забравяйте, че говорим за кола дълга над 5 метра, която тежи около 2,1 тона. Ускорението е същото, като Cayenne Turbo (с опционалния Sport Chrono пакет обаче) и с едва 0,3 сек по-бавно от Lamborghini Urus, който е базиран на Cayenne, но разполага със 650 коня и струва най-малко 171 429 евро.

Обратно към Levante Trofeo. Колата изглежда впечатляващо. Домакините от Auto Italia ни я показаха на специално събитие, в което бе планирано да бъде запалена само веднъж (все пак бяхме на закрито), но всъщност бе запалена и форсирана най-малко три пъти, за радост и удоволствие на всички гости.

Разбира се, Maserati предлага Levante в още няколко версии. Под Trofeo е позиционирана модификацията GTS, което се задвижва от същия могъщ V8, но с 550 коня (4,2 до сто; 292 км/ч), а преди него са Levante S и базовото Levante, с 3-литров V6 със съответно 430 к.с. (5,2 сек; 264 км/ч) и 350 к.с. (6 сек; 251 км/ч). А в случай, че не държите на бензиновия звук и искате икономично Maserati, Levante Diesel предлага 3-литров V6 с 257 к.с., 600 Нм, ускорение от 0-100 за 6,9 сек, 230 км/ч и комбиниран разход от около 8 на сто.

Фотография: Ивелин Солаков

Първородната Godzilla!