Битката за завода на Volkswagen не е загубена?

  • В В "българския" завод се очаква да се произвежда Skoda Karoq и Seat Ateca
  • Прес службата на министерския съвет разпространи кадър от срещата между премиера и представители на клъстера Прес службата на министерския съвет разпространи кадър от срещата между премиера и представители на клъстера

17 юли 2019

България и Турция продължават паралелно преговорите с Volkswagen, стана ясно от изказване на президента (2012-2017) Росен Плевнелиев, член на Аутомотив Клъстер България. В сряда сутринта представители на клъстера имаха среща с премиера Бойко Борисов, на която са били обсъждани шансовете на страната ни да привлече инвестицията.

„По-важното от срещата днес – по казуса за Volkswagen: дотук България постигна огромен успех, споделя Плевнелиев. Ние дойдохме да благодарим за всичко, което правителството направи. Никога досега страната ни не е стигала толкова далече в мечтите и амбициите си в България да се случват толкова стратегически инвестиции. Това, че сме на финала със страна като Турция е огромен успех за България“, отбелязва Плевнелиев.

Той съобщава, че от основаването на клъстера преди седем години до днес броят на компаниите, произвеждащи и разработващи автомобилни части и софтуер у нас е нараснал от 30 до 230, а заетите са скочили от 9000 до 60 000 души - при това със заплати, далече над средните за индустрията.

“В следващите месеци продължаваме да работим заедно с концерна Volkswagen и преговарящите екипи, така че - докато няма подписан договор с една от двете държави - нищо не е решено, твърди Плевнелиев. Постигнахме много: дори само фактът, че сме на финала и победихме държави като Унгария, Словакия, Румъния, Сърбия е огромен успех. Продължаваме да бъдем активни и да работим заедно – достойно и на всички фронтове“.

Припомняме, че става въпрос за инвестиция на стойност около 1,5 млрд. евро, която би изстреляла България в топ 10 на автомобилните производители в Европа. Според информацията на клъстера става въпрос за съоръжение, което ще произвежда 360 000 автомобила годишно и ще ангажира пряко 5000 инженери и работници, а непряко - във веригата от доставчици - над 20 000 души в цял индустриален парк.

 

Коментирай

Sending ...