И в София тръгват споделени електрически тротинетки

  • Галерия с осем снимки Галерия с осем снимки
  • Доскоро велоалеите в София бяха изцяло бутафорни... Доскоро велоалеите в София бяха изцяло бутафорни...
  • ... по някои основни улици и булеварди в града вече има опити за по-сериозни велоалеи, но често те са зле проектирани, неподдържани и нямат връзка една с друга ... по някои основни улици и булеварди в града вече има опити за по-сериозни велоалеи, но често те са зле проектирани, неподдържани и нямат връзка една с друга

27 Jul 2019

От есента на тази година или пролетта на 2020 София ще стане първият град в страната, в който могат да се наемат електрически тротинетки, съобщава “Дневник”. Според медията на територията на “синя” и “зелена” зона в столицата ще има 158 паркинга за тротинетки, а още 69 ще бъдат разположени в паркове, градинки и пешеходни зони, така че в центъра на града да има не по-малко от 227 стоянки. Разстоянието между стоянките щяло да бъде не повече от 150 метра.

Интерес към изграждането на мрежа за споделени тротинетки има от поне две фирми, съобщава медията, като според представители на въпросните компании стоянки ще има и извън зоните за паркиране.

През последните две години в редица градове в Западна Европа, Азия и Щатите споделените тротинетки добиха такава популярност, че се стига до сериозни проблеми с безопасността и паркирането. 

От “Центъра за градска мобилност” и Столична община се опитват да се поучат от негативния опит на запад и да регулират възможностите за наемане, връщане и паркиране на тротинетките, а също и супер съществения от гледна точка на безопасността въпрос за правата и задълженията на хората, които използват услугата.

Засега се чуват слухове, че тротинетките ще бъдат ограничени до 25 км/ч, което е нормално по стандартите в Западна Европа и Щатите, още повече, че много от производителите така или иначе ограничават продуктите си до тази скорост. 

По-пиперлив е въпросът доколко тротинетките ще могат да се карат по улиците и тротоарите - в единия случай се създава опасност от сблъсък с коли, а в другия - с пешеходци. Опитът на собственици на е-тротинетки в София, с които екипът на DizzyRiders.bg разговаря, показва, че единственият шанс за бързо и безопасно придвижване е използването на хибридни маршрути, които съчетават пътното платно, тротоарите и градинките.

Предложението на Столична община електрическите тротинетки да могат да се движат само по велосипедните алеи се посреща с насмешка, тъй като такива в града почти липсват, а където ги има често не са свързани или поддържани.

 

Много практичен и интересен!