Докато ние се залъгваме с 3-цилиндрови турбо миксери: Нов 7,3-литров V8 за пикапите на Ford в САЩ

  • Галерия - двигателите и трансмисиите на серията F Галерия - двигателите и трансмисиите на серията F

01 Aug 2019

Даунсайзингът е явление в автомобилната индустрия, което поражда изключително смесени чувства във феновете. От една страна, на него дължим масовото навлизане на турбините при съвременните коли, но пък от друга – тези малки агрегати далеч не покриват очакванията, които създават на хартия. Поради тази причина, не всички класове и всички производители се обръщат към малките турбо мотори.

Един чудесен пример за това е новият 7,3-литров V8 бензинов агрегат на Ford, който ще се предлага за серията от пикапи F в Северна Америка. Докато от Синия Овал твърдо налагат EcoBoost турбо моторите си в Европа, в САЩ все още често се срещат големи атмосферни „осмаци“, които вярно служат на клиентите на тръкове.

Новият агрегат предлага две мощностни версии – с 350 и 430 к.с., а въртящият момент е 635 и 644 Нм съответно. На практика всички Heavy Duty модели от гамата, от F-250 до F-750, могат да бъдат оборудвани с големия V8. Другите мотори за серията са 6,2-литров V8 и 6,7-литров дизел

Наред с новия агрегат откриваме и нова 10-степенна скоростна кутия. Тя е разработена от Ford и ще се сглобява от компанията. Някои от версиите на пикапа могат да получат и стария, но изключително здрав 6-степенен хидроавтомат на марката (да не се бърка с Powershift с два съединителя).

Като допълнение, за новата моделна година Heavy Duty моделите получават възможност за оборудване с изходящ вал от мотора, който задвижва екипировка за снегорини, различни генератори и хидравлични уреди. Дори и когато пикапът е в покой, а моторът работи на обороти на празен ход, изходящият вал генерира поне 400 Нм въртящ момент.

Лукс от Китай!