Започва ли нова криза в автомобилната индустрия?

  • Галерия с шест снимки Галерия с шест снимки
  • Според специалистите най-силно ще пострадат заводите за дизелови двигатели и компоненти за тях Според специалистите най-силно ще пострадат заводите за дизелови двигатели и компоненти за тях
  • Сериозните екологични изисквания водят до все повече и скъпи разработки за екологични технологии Сериозните екологични изисквания водят до все повече и скъпи разработки за екологични технологии
  • Автономните технологии вече са глътнали милиарди евро, но все още са далече от пътя Автономните технологии вече са глътнали милиарди евро, но все още са далече от пътя
  • Услугите за споделени автомобили ще променят изцяло модела за собственост върху автомобила. У нас засега работи само една, но в световен мащаб бизнесът им се разраства сериозно Услугите за споделени автомобили ще променят изцяло модела за собственост върху автомобила. У нас засега работи само една, но в световен мащаб бизнесът им се разраства сериозно

07 Aug 2019

Автомобилната индустрия вероятно е на прага на нова криза. Изпълнителният директор на най-големия доставчик за авто индустрията - Bosch - смята, че продажбите на автомобили през 2019 ще претърпят спад. В интервю за германския Sueddeutsche Zeitung Фолкмар Денер заява, че поръчките към Bosch спадат, което е ясен знак за намаляване на производството на автомобили. 

Започващата нова криза ще се отрази на работниците, като особено засегнати ще бъдат тези в заводи, свързани с производството на дизелови двигатели и свързаните с тях компоненти, коментират от Automotive News.

Намаляването на продажбите идва в момент, в който автомобилните производители влагат огромни средства в нови технологии: автономни коли, електромобили и изкуствен интелект. Моделите, носители на тези технологии, обаче, още са в проектната си фаза или в ранната фаза от живота си в случая с електромобилите. Затова те още не могат да върнат милиардите, вложени в разработките им. В опит да намалят разходите си много от най-големите производители обявиха безпрецедентни партньорства, като това между Mercedes-Benz и BMW - за разработване на общи технологии, платформи и услуги за споделени автомобили. 

Как ще се развие кризата все още никой не знае, но със сигурност автомобилът като такъв, какъвто го познаваме, ще се промени, за да бъде заменен от много повече електрически модели и платформи за споделено ползване. Рано или късно това ще се усети и у нас, макар българският пазар на нови автомобили да е драматично малък на фона на вноса на по-достъпни коли втора ръка.

 

Много практичен и интересен!