Porsche Taycan постави рекорд на „Нюрбургринг“ - 7 мин. и 42 сек

  • Галерия с 5 снимки. Галерия с 5 снимки.

27 Aug 2019

И преди някой да е цитирал по-добри времена, Porsche уточняват, че постижението на Taycan е рекорд за сериен електромобил с 4 врати. Макар, че колата с която пилотът Ларс Керн завъртя рекордната обиколка, на практика е предсериен прототип. Време от 7 мин. и 42 сек, за обиколка на 20,6-километровото трасе. Любопитно е да отбележим, че това време е идентично с времето на Porsche Cayman GT4 от 2015-та, както и на Porsche 911 GT3 (997) от 2006-та, поставено от не кой да е, а от мистър Валтер Рьорл.

Предсериен, но реално идентичен с топ версията (ще има няколко) на първото изцяло електрическо Porsche. Taycan е и първият електромобил с 800-волтова система, вместо с масовата 400-волтова, което му дава серия от предимства. Като например опцията за супер бързо зареждане: станция с мощност 350 кВт може да зареди колата до 80% за около 15 минути.

Рекордът е част от масивната пиар кампания на Porsche, която върви непосредствено преди официалната премиера на автомобила, която ще се състои на 4 септември във Франкфурт. Миналия месец колата бе подложена на сериозен тест и на „Нардо“, изминавайки 3425 км за 24 часа със средна скорост 200 км/ч и спирания за зареждане. Кликнете на снимката най-долу за любопитния материал.

Що се отнася до колата, ето какво знаем дотук. Базовият Taycan ще идва само със задно предаване и два варианта на мощността - 325 и 380 к.с., захранвани от 80-киловатчасова батерия. Следва Taycan 4S с по-голяма 96-киловатчасова батерия, двойно предаване и мощности от 435 и 490 к.с. Върховият Taycan Turbo е с два електромотора, над 600 к.с. и 880 Нм, които ще дават възможност за кратък бууст от 1000 Нм за период от 10 секунди. Тази версия ще минава над 500 км с едно зареждане.

Самото зареждане от бърза зарядна станция ще става по-бързо, отколкото при която и да е друга електрическа кола - говорим за 15 минути до 80%. Спринтът до 100 км/ч ще отнема около 3,2 секунди, значително по-бавно от възможното при Tesla Model S P100D. В замяна на няколко десети от секундата обаче Porsche гарантира, че ускорението и динамиката няма да зависят от степента на зареденост на батерията. Максималната скорост на Taycan Turbo ще бъде ограничена на 260 км/ч. На по-късен етап ще има Taycan Turbo S с около 730 к.с., както и олекотен Taycan GTS, но засега Porsche предпочита да не говори за тях, а да се концентрира върху по-земните версии.

Цените? Taycan ще стартира с цени около 80 хил. евро, Taycan 4S ще бъде около 90 хил. евро, а върховият Taycan Turbo ще струва около 115 хил. евро.

Първородната Godzilla!