Audi RS 7 Sportback идва с 4.0 TFSI битурбо V8, 600 коня и 3,6 сек ускорение 0-100


10 Sep 2019

Тествахме новото Audi А7 преди година, като още тогава се чудехме какво ли ще представлява „най-най” версията, на един от най-готино изглеждащите модели на марката? Ето го и чисто новият отговор.

Новото Audi RS 7 Sportback идва с техниката на силното RS 6, облечена обаче в по-източените и скосяващи се линии на ‘7 Sportsback’. Тоест, имаме 4.0 TFSI V8 с две турбини под предния капак, максимална мощност от 600 к.с., 800 Нм в диапазона 2050-4000 об/мин, задвижване quattro и 8-степенен автоматик. Предпоставки за подобаваща динамика. Автомобилът ускорява от 0-100 км/ч за 3,6 секунди, за колкото и мега комбито RS 6 Avant, а максималната скорост е 250 км/ч, 280 км/ч, ако си поръчате пакета Dynamic и 305 км/ч, ако ви стиска и доплатите за Dynamic plus.

‘MHEV’? Да, колата разполага и с т.н. ‘mild hybrid’ техника, с 48-волтов стартер-генератор, който отговаря за ‘start-stop’ функционалността, може да „върне” до 12 кВт енергия в литиево-йонната батерия и да намали разхода на гориво с почти литър на 100 км. Със същата цел RS 7 може и да изключва цининдри номер, 2, 3, 5 и 8. Що се отнася до звука, от Audi казват, че той е доста сочен, но може да стане още по-апетитен, ако доплатите за спортната изпускателна система RS, която може да познаете по черните найкрайници. Серийно колата идва с два предварително програмируеми режима RS1 и RS2, с които може бързо да избирате между обикновения и емоционалния режим на звучене.

Quattro-то разпределя тягата в съотношение 40:60 в полза на задния мост, посредством механичен централен диференциал. При приплъзване обаче системата може да насочи до 75% от силата към предния мост или до 85% на задния. Окачването е с 20 мм по-ниско от стандартното за A7 Sportback, като може да се поръча и адаптивно с Dynamic Ride Control (DRC).

Гуми, джанти и спирачки? Серийно колата е качена на готини 21-инчови колела с гуми 275/35, но може да ъпгрейднете с един инч нагоде до 22 и 285/30. При второто положение няма да е лошо да дадете пари и за 420-милиметровите карбо-керамични дискове, които изглеждат и спират брутално.

Та, какво ще кажете за новото RS 7 Sportback? Бихте ли го предпочели пред RS 6? Или пък бихте заложили на BMW M5? А защо не и на Merc-AMG E 63?

Сбогом V10!