Hyundai i30 N Project C е олекотен и карбонизиран хотхеч с 275 коня

  • Галерия с 15 снимки. Галерия с 15 снимки.

11 Sep 2019

„Добавена лекота“, казват от Hyundai за най-новия си модел, който е най-спортната версия на… най-спортната версия на ’30-ката’, по-лека от стандартната с 50 кг.

Въпросната лекота е „добавена” чрез използването на карбон (армирана с въглеродни влакна пластмаса - CFRP) за предния капак, което сваля 7,2 кг от масата на колата. Спортните седалки Sabelt също са с карбонова основа и ръчни настройки, вадейки още 7,5 кг от уравнението за обща маса, като почти половината от 50-те килограма надолу, се дължат на подмяната на джантите. Hyundai i30 N Project C търкаля 19-инчови ковани OZ-ки, тежащи общо с 22 кг по-малко от стандартните колела на i30 N. Друго? Има още карбон по праговете и дифузьора отзад.

Окачването също е пипнато, хотхечът е спуснат с 6 мм към асфалта, а центърът на тежестта е с 8,8 мм надолу, казват корейците. Що се отнася до мотора, той е познатият 2-литров турбо бензинов, в по-мощното от двете изпълнения: 275 к.с. и 378 Нм. Скоростната кутия е 6-степенна механична, с готина метална топка, а ускорението от 0-100 е… неизвестно. Знаем обаче, че Performance версията на тежащия малко над 1,5 тона сериен i30 N вдига 100 за 6,1 секунди, така че тук можем да очакваме време около 6. Максималната скорост е ограничена на 250 км/ч.

А защо ‘C’? Хардкор добавката идва от 'Area C', тестовата писта на Hyundai в развойния център на марката в Намянг, Южна Кореа. Project C обаче ще се произвежда в Европа, както и обикновения i30, в новия завод на марката в Ношовице, Чехия.

Първородната Godzilla!