Новата Honda Africa Twin: един от най-добрите дуал спорт мотоциклети на планетата


25 Sep 2019

Гръмко твърдение, но оправдано, тъй като преди броени дни карахме най-новата версия на Honda Africa Twin, буквално часове преди японците да представят моделите '2020'. Дори сме ви приготвили видео представяне на мотоциклета, което ще вудите съвсем скоро. Тест, в който моторът ни хареса адски много, в който установихме съвсем малки недостатъци, които Honda са коригирали с най-новото издание.

Какви са новостите? Както и при предпоследното обновление на модела, което бе първо след представянето му през 2015-та, и сега Africa Twin се предлага в две версии – обикновена и Adventure Sports, като някой новости засягат отделните дварианти, а някои – и двата.

Двигателят. Тук Africa леко изоставаше от преките си конкуренти, поради 1000-кубиковата (998 куб.см) си кубатура и мощността си от 94 к.с. При новия байк имаме увеличен с 5 мм ход на буталата, ревизирана глава, по-дълъг ход на клапаните, по-голям дросел и по-директно впръскване на инжекторите.

Резултатът: 1084 куб. см и 101 к.с. при същите 7500 об/мин. Това е едва 6% увеличение на мощността, но без да е за сметка на нищо останало – по-голяма маса, по-големи външни размери на мотора и т.н. Въртящият момент вече е 105 Нм при 6250 об/мин, в сравнение със старите 98 Нм.

Електрониката. Нов модул Bosch IMU, което означава, че моторът вече има съобразяващи се с ъгъла на наклон контрол на сцеплението и ABS, 'wheelie' контрол и контрол на въртящия момент при задното колело. Сензорът на Bosch облагодетелства и модификациите със скоростна кутия с два съединителя (DCT), които вече могат да подбират предавката и сподред данните от ъгъла на „лягане“, слускане или изкачване. Новата Africa пердлага четири режима на каране - Tour, Urban, Gravel и Off-Road.

Рамата. Доста промени и тук. Тая отново е стоманена, но челото е изградено от по-тънки тръби, което е спестило доста добрите 1,8 кг. Спомагателната рама отзад вече е отделна секция, алуминиева, прикрепена към основната с болтове. Оттам Honda са спестили още половин килограм. Тези мерки, в комплект с още няколко, резултират в цялостно олекотяване с 5 кг., което ознчава 226 кг за базовия байк и 236 кг за версията с DCT. Adventure Sport изпълнението е 238 кг и още 10 кг отгоре, когато е с DCT.

Окачването. Вилката е 45-милиметорва Showa с ход 230 мм и настройки на рибаунд и предварително натоварване, както досега. Вътрешностите и обаче са ревизирани за „по-добро поведение на пътя и извън него“, казват от Honda. Отзад ходът също е запазен, 220 мм, но алуминиевото рамо е с нов дизайн, в стила на системата при чистокръвната кросарка CRF450R.

Honda Africa Twin вече може да се поръча и с активно окачване, ако изберете Adventure Sport. Showa EERA предлага три твърдости, Soft, Mid и Hard, както и специална Off-Road настройка с максимален ход, което важи и за задния шок. Предварителното натоварване на същия може да се задава електронно в спряло положение, в 4 режима, а режумът USER позволява индивидувално настройване на работата на вилката отрпед и фина настройка на прелоуда отзад в 24 стъпки.

Таблото. Една от най-видимите новости, заедно с LED фаровете, адаптиращи светлината си според осветеността на околната среда. Досега то бе относително труден за четете монохромен дисплей, като сега Africa идва серийно с 6,5-инчов цветен (забележете!) тъчскрийн. За всеки скучай Honda са поставили и бутони за управление в конзолата при лявата ръкохватка. ‘Multi Information Display’, както японците наричат дисплея, служи за различни настройки, като системата позволява Bluetooth свързаност за музика и навигация за Apple и Android.

Под основния дисплей обаче седи малък монохромен, дублиращ някой от показанията на цветния тъч. Долу също може да видите скоростта на движение, предавакта, километража и други.

Основните разлики между базовaтa Africa и Adventure Sports. АS идва с по-голям резервоар – 24,8 литра в сравнение с 18,8 на базовото изпълнение. В следствие на това, а и на допълнителни аеро елементи, Adventure Sport е по-широка и логично предлага по-добра защита от атмосферните условия. За последното помага и по-високото 'AS' стъкло, рерулируемо по височина в 5 позиции.

И докато досега Adventure Sports бе с малко по-високо (+20 мм) окачване, ходът и клиренсът при новите версии е един и същ. Както споменахме вече, Adventure може да се поръча с адаптивна система, като колелата при него са нови, със спици, но за безкамерн гуми. Предполагаме, че същите ще могат да се поръчат и за не-Adventure версията. Последната идва серийно с щит на двигателя, който вече обхваща и генерацията (пропуск досега), подгрев на ръкохватките, ACC извод отпред, допълнителни светлини за завиване, ролбари и алуминиевата система за багаж отзад.

Цените? От Bultraco все още не са оповестили официални цифри, но все още актуалните модификации на Africa и Africa Adventure Sports, варират между 26 и 29 хил. лв. Тоест, очакваме повишение с между 1000 и 3000 лв., в зависимост от оборудването. Това обаче са само предположения, така че ще обявим цените веднага щом ги научим.

Фенове сме! A вие?