Porsche: Не ви трябва ръчка, за да карате 'истинско' Porsche!

  • Автоматикът на Porsche с два съединителя Автоматикът на Porsche с два съединителя

30 Sep 2019

Ръчните скоростни кутии все по-често остават извън интересите на съвременните потребилите. Това с пълна сила важи не само за сегменти като кросоувъри и луксозни седани, но дори и за спортни автомобили. Просто всеки предпочита удобството на автоматика, а и този тип трансмисии претърпяха огромно развитие през последните две десетилетия.

Всъщност, автоматите се развиха толкова много, че производителите сякаш взеха да ги предпочитат, нищо че са по-скъпи и доста по-сложни като устройство. Все пак им печелят повече пари. Щом го чуваме от марка като Porsche, значи нещата са сериозни.

В скорошен прес материал марката от Щутгарт не просто намекна, а директо заяви, че един автоматик не пречи на даден модел да бъде адекватно Porsche. По-точно казано, "не ви трябва ръчна кутия, за да карате истинско Porsche." Нещо повече, „предимствата на автоматичните трансмии с два съеднителя са твърде сериозни, за да бъдат игнорирани.“

Вярно е, пътят, който Porsche извървя с автоматиците, е наистина дълъг. Някъде в края на 60-те години на миналия век 911 получи Sportomatic полуавтоматик, който вдигаше разхода на гориво и правеше колата по-бавна от място до 100 км/ч с около две секунди.

От внедряването на dual-clutch кутиите насам нещата се промениха драстично. 911 Carrera 4, например, е с 0,4 секунди по-бързо от 0 до 100 км/ч, когато е с автоматик, а потреблението на гориво също спада с около половин литър на 100 км. По статистика на Porsche, около 75 процента от всички продадени 718 и 911 модели в момента са оборудвани с автоматици.

Първородната Godzilla!