Сделката е факт: Fiat Chrysler се обединява с PSA




Слуховете се потвърдиха официално. Fiat Chrysler Automobiles се обединява с PSA Group - производителят на Peugeot, Citroen, Opel и DS. Така групата става четвъртият най-голям производител на коли в света след VW, Toyota и Renault-Nissan-Mitsubishi.
Идеята е компаниите да спестят средства от използването на общи платформи за електрически и автономни автомобили - нещо, за което биха харчили много повече пари, ако работят поотделно. Всъщност 3,7 млрд. евро повече годишно, ако се вярва на счетоводителите им.
Любопитното е, че централата на новият гигант ще бъде в Холандия, за да се избегне водеща роля на едната от двете фирми, ако беше избрана Франция, Италия или Щатите.
Все още е рано да се говори точно кои модели на коя платформа ще се качат, защото реалните разговори за конкретните стъпки тепърва предстоят. Със сигурност обаче очаквайте и още размествания на слоевете - електрическата мобилност и автономните технологии се оказват прекалено скъпи за индивидуални решения…