Ха, вече има Audi e-tron Sportback

  • Галерия с 12 снимки на второто електрическо Audi Галерия с 12 снимки на второто електрическо Audi
  • Милион микроогледала във всеки фар гарантират всевъзможни посоки, форми и надписи, които новите дигитални матрични светлини ще могат да поддържат Милион микроогледала във всеки фар гарантират всевъзможни посоки, форми и надписи, които новите дигитални матрични светлини ще могат да поддържат

21 Nov 2019

Още една ниша е запълнена. Запознайте се с Audi e-tron Sportback. Първо се появи странното животно SUV. После то се превърна в SUV купе. Сега вече е електрическо SUV купе. Накъде върви светът, питаме ние...

Освен да бъде по-елегантен, идеята на Sportback е и практичност. По-изгладените форми в задната част осигуряват по-добър коефициент на аеродинамично съпротивление, което има съвсем реални измерения - около 10 км по-голям пробег с едно зареждане на батериите - вече около 386 км. Не е кой знае какво, но е аргумент за покупка тип “червените коли харчат повече гориво”...

Другата голяма промяна при Sportback са неговите фарове. Това не са просто по-мощни диоди. Не, става въпрос за хипер прецизна система, която съперничи на технологиите на ЦЕРН. Казва се Digital Matrix Light. Във всеки от новите дигитални матрични фарове работят (внимание!) един милион микро огледала. Те са толкова прецизни, че могат да променят ъгъла си 5000 пъти в секунда, като по този начин насочват светлинния лъч в различни посоки и форми. Край на заслепяването на насрещно идващите. Здравей на скъпите ремонти!

Новите фарове ще бъдат способни постоянно да работят в режим “дълги светлини”, като 5000 пъти в секунда се съобразяват със случващото се около вас. Очаквайте ги като опционално оборудване и в други модели на Audi, разбира се. Опционални ще бъдат също камерите вместо огледала, които вече са ни познати от стандартния e-tron.

Какво задвижва e-tron Sportback? Върховата версия e-tron Sportback 55 quattro има 95-киловатчасова батерия и два електромотора с общо 360 к.с. и 561 Нм. Когато изберете режим S, колата е способна за кратко да предостави до 408 к.с. и 664 Нм. Голямата батерия гарантира пробег с едно зареждане от 466 км според актуалния цикъл на измерване WLTP, който е сравнително реалистичен, ако сте баба, която кара каца с туршия в багажника. Това не включва изпробване на ускорението до 100 км/ч в рамките на 5,7 секунди… 

По-достъпният вариант e-tron Sportback 50 идва със 71-киловатчасова батерия и намалена на 313 к.с. мощност в съчетание с 540 Нм въртящ момент.

Поръчайте активното окачване и ще може да се наслаждавате на 76 мм разлика във височината на каросерията при гарантиран нисък център на тежестта, благодарение на батериите в пода. Като говорим за тежест, все пак не забравяйте, че си имате работа с 2,5-тонен мастодонт.

Първородната Godzilla!