Метрото в Доха е без машинисти, има ВИП вагони. 19 “къртици” са работили едновременно по тунелите


20 Dec 2019

Катар се готви усилено за Световното първенство по футбол през 2022, като едно от сериозните предизвикателства е да се намалят задръстванията в столицата. В Доха мачове ще се играят на четири стадиона с капацитет между 40 и 45 хил. души, което ще постави транспортната мрежа на града под сериозно напрежение. Освен с използването на автономни бусове и автобуси, емирството залага и на автономно метро. То беше създадено само в рамките на няколко години, като строителството му държи рекорда на Гинес за най-много тунелопробивни машини, които едновременно работят върху един проект - 19. 

През лятото бе открита първата линия с дължина 40 км и 18 станции, а в близките седмици Доха получи още две линии с обща дължина 36 км и 22 станции.

Интерес предизвиква ВИП вагон, в който пътниците разполагат със седалки като в бизнес самолет. Когато системата бъде напълно завършена, тя ще превозва по 600 хил. пътници дневно.

 

Най-достъпният хибриден SUV?