Метрото в Доха е без машинисти, има ВИП вагони. 19 “къртици” са работили едновременно по тунелите

  • Влаковете нямат машинисти Влаковете нямат машинисти
  • В тях има специални ВИП вагони В тях има специални ВИП вагони
  • По-голямата част от мрежата е подземна, но в покрайнините на града има и надземни участъци По-голямата част от мрежата е подземна, но в покрайнините на града има и надземни участъци

20 Dec 2019

Катар се готви усилено за Световното първенство по футбол през 2022, като едно от сериозните предизвикателства е да се намалят задръстванията в столицата. В Доха мачове ще се играят на четири стадиона с капацитет между 40 и 45 хил. души, което ще постави транспортната мрежа на града под сериозно напрежение. Освен с използването на автономни бусове и автобуси, емирството залага и на автономно метро. То беше създадено само в рамките на няколко години, като строителството му държи рекорда на Гинес за най-много тунелопробивни машини, които едновременно работят върху един проект - 19. 

През лятото бе открита първата линия с дължина 40 км и 18 станции, а в близките седмици Доха получи още две линии с обща дължина 36 км и 22 станции.

Интерес предизвиква ВИП вагон, в който пътниците разполагат със седалки като в бизнес самолет. Когато системата бъде напълно завършена, тя ще превозва по 600 хил. пътници дневно.

 

Първородната Godzilla!