Т6.1 - икона, последна версия. Първото дигитално поколение на легендарния „Bulli” поема своя път
„Bulli” е безспорният оригинал в този автомобилен клас, който през годините успя да постигне около 12 милиона екземпляра в глобален мащаб. Като ярко олицетворение на максимата "формата следва функцията", официално представената пред медиите през далечната 1949 г. оригинална версия T1 предлага гениална комбинация от максимално оползотворяване на пространството и дизайн в най-чиста форма. Истинско превъплъщение на Bauhaus философията на колела, чиято емблематична ДНК остава непроменена в продължение на вече шест поколения. Сега поделението Volkswagen Лекотоварни автомобили пренася култовия модел в цифровата ера, представяйки T6.1 – най-новото издание на една истинска икона. Т6.1 се свързва онлайн, може да предостави напълно цифрова информация, предлага частично автоматизирани функции за шофиране и се отличава с обогатено оборудване и обновен дизайн. Цели 70 г. делят представянето пред медиите на T1 от това на неговия актуален наследник T6.1 – в историята няма друго лекотоварно превозно средство с непрекъснато пазарно присъствие за толкова дълъг период от време и затова никой друг лекотоварен автомобил не може да се похвали със зрелостта на „Bulli” 6.1.
Т6.1 е онлайн. През цялото време.
Специалистите на Volkswagen Лековарни автомобили са осигурили на Т6.1 по-добра от когато и да било връзка с глобалната мрежа и света около нас. Изцяло модернизираното арматурно табло на Т6.1 се предлага за първи път с напълно цифров блок на контролните прибори – т.нар. „Digital Cockpit“. На същата височина в полезрението на водача е разположен и екранът и най-новите инфотейнмънт системи, изградени на основата на „Модулната инфотейнмънт платформа“ (MIB2 и MIB3). Обединявайки своите възможности и предимства, новият „Digital Cockpit“ и съответната инфотейнмънт система образуват изцяло нова цифрова архитектура. Всички инфотейнмънт системи са свързани към OCU (Online Connectivity Unit) модул за мобилна интернет връзка с вградена eSIM карта. Чрез OCU се изгражда своеобразен портал с потребителски интерфейс към новата гама от интернет базирани функции и услуги, обединени под названията „We Connect“ и „We Connect Plus“. Освен всички останали предимства, онлайн връзката принципно позволява използването в Т6.1 на изцяло нови технологии като гласовото управление с естествени фрази например. Достатъчно е само едно „Хей Фолксваген“ и T6.1 вече слуша внимателно вашите команди. Навигацията например вече не изисква въвеждане на дестинацията с клавиатурата на екрана, а просто да кажете докъде искате да стигнете - „Искам да отида до Държавния музей в Амстердам“ например. С възможността за гласов контрол с естествени фрази, Т6.1 по същество разкрива изцяло ново и напълно интуитивно ниво на управление на функциите в автомобила.
Т6.1 предлага още по-усъвършенствано работно място за водача
Оформлението на новото арматурно табло следва не само най-новите тенденции по отношение на цифровизацията, но отговаря перфектно и на изискванията за практичност и функционалност при ежедневна употреба. Така например, арматурното табло вече разполага с допълнително отделение за съхранение на вещи пред водача, с по-голямо, открито основно отделение, както и с още едно отделение в зоната пред пътника до водача. Нови са и стойките за чаши и напитки в областта на предните колони, а гнездото за смартфон вече е по-голямо и може да бъде допълнено с индуктивен панел за безжично зареждане. Съвършенство личи и в изпълнението на детайли като решетките на вентилационните отвори с плъзгач, който дава възможност не само за регулиране във всички посоки, но и за отваряне или затваряне – операция, за която досега беше необходим допълнителен регулатор. Гамата от волани на новия модел също е обновена. В новия мултифункционален волан вече ще има бутон „View“, с помощта на който водачът може да превключва между различните графични конфигурации на екрана на контролните прибори „Digital Cockpit“ само с едно натискане.
Т6.1 завива с електромеханично сервоуправление
За първи път в T6.1 се използва и електромеханично сервоуправление на кормилната уредба. Това решение осигурява две големи предимства. Първото от тях е намаляването на разхода на гориво, защото за разлика от досега използваната хидравлична система, новият механизъм може да се управлява гъвкаво съобразно конкретната ситуация и да се включва само при необходимост. В същото време възможността за електронен контрол на работата на електромеханичното сервоуправление отваря вратите пред многобройни нови асистиращи системи за водача. Първият пример е системата за поддържане на лентата на движение "Lane Assist". Тя следи ограничителната хоризонтална маркировка на лентата чрез видеокамера и подкрепя водача в безопасното поддържане на автомобила в нея. Вторият пример е системата за подпомагане на паркирането „Park Assist“, която улеснява маневрите при влизане и напускане на мястото за паркиране. Ако системата е активирана, новият Т6.1 може да влезе и да излезе от паркомястото напълно автоматично, като за водача остава единствено да следи ситуацията и да работи с газта и спирачката. Третият пример е асистентът за маневри с прикачен товар „Trailer Assist“. Всички версии на новия модел са конструирани с мисълта за теглене на прикачени товари с тегло до 2500 кг, а системата „Trailer Assist“ в T6.1 опростява значително извършването на маневри с ремарке. Тя освобождава водача от необходимостта за преосмисляне на действията при маневриране назад с прикачен товар – например че, за да завие ремаркето надясно, воланът трябва да се завърти наляво. Достатъчно е водачът просто да зададе ъгъла, под който ремаркето трябва да отиде назад с помощта на въртящия регулатор за позицията на електро задвижваните външни огледала (който в случая изпълнява ролята на своеобразен джойстик) и да следи съответното показание на арматурното табло – за работата с волана се грижи изцяло Т6.1.
Т6.1 предлага отлична маневреност и комфорт
Новата кормилна уредба с електромеханичен сервоусилвател използва по-директно предавателно число от използваните в предходните модели системи и това прави Т6.1 осезаемо по-маневрен и прецизен. За да се използва възможно най-добре потенциалът на новата кормилна уредба в съчетание с новата гама гуми, оптимизирани специално за снижаване на съпротивлението при търкаляне, настройките на конвенционалното и на адаптивното окачване са усъвършенствани допълнително с цел повишаване на комфорта на возене и на динамиката на пътя. С внедряването на системата за управление на ходовата част DCC от второ поколение, възможностите за настройка са разширени значително и избирайки режима на движение, водачът вече може да зададе желаната степен на амортизация почти безстепенно чрез плъзгач. При конвенционалните системи на окачване, режимът на работа на амортисьорите се регулира в зависимост от техния ход, с което се гарантира хармоничното поведение на T6.1 независимо от степента на натоварване. Гамата от познатите електронни системи за контрол на сцеплението и работата на спирачната система е разширена с добавяне на функцията XDS, която подобрява допълнително управлението и сцеплението на Т6.1 чрез прилагане на прецизни спирачни импулси. Благодарение на комбинацията от електромеханичното сервоуправление, системата за контрол на поведението и динамиката на пътя и адаптираните настройки на ходовата част, T6.1 демонстрира сериозен напредък по отношение на маневреността, лекотата на управлението и удоволствието от шофирането. При това новият модел се отличава и с обичайното високо равнище на комфорт на возене - дори и при пътуване на по-дълги разстояния.
Т6.1 вижда и усеща своето обкръжение
Спектърът от нови системи се допълва и от функцията за разпознаване на пътните знаци. За да се гарантира спокойствието на водача при извършване на маневри, при новия T6.1 се използва адаптирана версия на познатата от Crafter функция за странична защита, която намалява риска от повреди с помощта на ултразвукови сензори. Асистиращата система при напускане на мястото за паркиране на свой ред предпазва от възникване на злополуки при движение на заден ход - системата предупреждава водача при установяване на приближаващи напречно зад автомобила моторни превозни средства, пешеходци или велосипедисти. Ако водачът не реагира на подадения предупредителен сигнал, система преминава към активна намеса чрез задействане на спирачките. Част от стандартното оборудване на версиите в гамата на новия T6.1 е и новата асистираща система за противодействие на страничен вятър, която автоматично стабилизира автомобила при усилване и бурни пориви на страничния вятър. Новост е и опционалната система за автоматичен контрол на дистанцията ACC, която в съчетание с DSG трансмисията вече предлага функция „Stop and Go”, с която Т6.1 спира и потегля отново самостоятелно веднага след като автомобилът отпред потегли, осигурявайки допълнителен комфорт при движение в градски условия или в задръстване.
Новият Т6.1 залага на свръхмодерни TDI двигатели
Задвижването на новия модел се осигурява от съвременни дизелови двигатели. Ефективният турбо дизелов агрегат със система за директно впръскване на горивото (TDI) ще се предлага с нива на мощност 66 кВт / 90 к.с., 81 кВт / 110 к.с., 110 кВт / 150 к.с. и 146 кВт / 199 к.с. От версията със 150 к.с. нагоре, двигателите TDI могат да се комбинират със задвижване на четирите колела 4MOTION. Всички Т6.1 TDI изпълняват изискванията на най-новия стандарт за емисии Euro 6d TEMP-EVAP-ISC.
Т6.1 е наистина очарователен
Ако на света има лекотоварен автомобил с култов дизайн, то това е дизайнът на T6. Независимо от този неоспорим факт, дизайнерите на Volkswagen Лекотоварни автомобили са доразвили, прецизирали и усъвършенствали оформлението на предната част на каросерията на новия модел. Особено впечатление прави предната решетка със значително увеличени размери, която прелива в едно стилистично цяло с оформената по нов начин предна броня. Всички елементи под нивото на капака, включително фаровете и калниците, са изцяло нови и все пак запазват излъчването на T6, пренасяйки го в новото издание T6.1. При всички версии на модела връзката между новите фарове и радиаторната решетка се осъществява от две хромирани напречни лайстни. Линиите на двете хромирани лайстни намират своето продължение като дневни LED светлини в корпусите на новите, предлагани като опция в зависимост от оборудването LED фарове, докато самата радиаторна решетка вече навлиза в изразителните форми на предната броня. При по-високите версии на оборудване бронята също е облагородена с добавяне на хромирана лайстна, но независимо от наличието на хромирани детайли и техният брой, новият дизайн на предната част подчертава широчината на каросерията и засилва харизматичното излъчване на новия Т6.1. Завършващите щрихи в актуализацията на външността на модела придават шестте вида джанти с изцяло нов дизайн, шестте нови цвята и седемте на брой също изцяло нови двуцветни комбинации на външното лаково покритие.
Новият Т6.1 дава отговор на всички въпроси със своите четири основни версии
Част от тайната на успеха на моделната гама на Т6.1 е и фактът, че с голямото си разнообразие от версии новият модел успява да отговори адекватно и пълноценно на всички възможни транспортни задачи и житейски предизвикателства. Гамата на този наистина универсален модел съдържа четирите основни версии Multivan 6.1, Caravelle 6.1, Transporter 6.1 и California 6.1. Multivan 6.1 е класическото олицетворение на микробус за семейството и бизнеса. Версията Caravelle е специализирана в областта на пътническия транспорт, може да предложи до девет места и да се поръча във варианти с две дължини на междуосието (3 000 мм и 3 400 мм). Фирмените клиенти и всички, които се занимават с малък, среден и по-едромащабен бизнес, могат да намерят индивидуални решения при лекотоварната версия Transporter 6.1, предлагана като Kasten, Kombi, бордови (единична или двойна) и шаси-кабина (също с единична и двойна кабина). Разбира се, и при тази версия се предлага избор на две междуосия - 3 000 и 3 400 мм. Кемпер версията California е истински култов модел, чиято легендарна слава продължава вече повече от 30 години.
Т6.1 във версии Transporter и Caravelle
Пазарният дебют на Т6.1 е придружен и от пълно обновление на всички версии на оборудването на новия модел на Volkswagen Лекотоварни автомобили. Така например, при версиите Transporter 6.1 и Caravelle 6.1 стандартното оборудване се разширява с електрически прозорци, централно заключване, електрически регулируеми и отопляеми външни огледала, нови фарове H7, вътрешно осветление с енергоспестяваща LED технология, както и с радиосистемата "Composition Audio" с Bluetooth разговорно устройство без ръце и интерфейс за свързване на USB, SD карти и iPod/iPhone устройства. Освен всичко това, оборудването на върховата версия Caravelle 6.1 Highline ще включва и новия „Digital Cockpit“, навигационната система „Discover Media“ с 8-инчов сензорен екран, „App Connect“ за интеграция на смартфон приложения, както и „We Connect“ и „We Connect Plus“, предлагащи мобилни онлайн услуги и функции.
Новият Т6.1 във версия Multivan
Премиерата на новото поколение е дало повод на специалистите на Volkswagen Лекотоварни автомобили да разширят осезаемо и гамата от стандартно оборудване на версията Multivan 6.1. Базовото ниво "Trendline" например вече разполага с аудиосистема "Composition Color", електрическо активиране на блокировката на вратите за деца, нови фарове H7 и нов мултифункционален кожен волан. Освен всичко това, нивото на оборудване Multivan 6.1 Comfortline включва цветен мултифункционален екран "Premium", декоративни елементи на арматурното табло и страничните панели, пакета "Светлина и Видимост" и допълнителни USB интерфейси в пътническото отделение. Стандартното оборудване на нивото Multivan 6.1 Highline включва допълнително нови предни и задни LED светлини, асистираща система за паркиране "Park Assist" (включително парк-пилот с предни и задни сензори и спирачна функция при маневри за паркиране), навигационна система с 8-инчов екран „Discover Media“ и цифров блок на контролните прибори „Digital Cockpit“.
Новият Т6.1 улеснява и усъвършенства работното ежедневие
Във Volkswagen Лекотоварни автомобили са разработили и редица напълно нови функции за улесняване изпълнението на ежедневните задачи. Сред тях са електрически контакт с напрежение 230 V на седалката на водача и отделение за съхранение на вещи със заключване в двойната седалка от страната на пътника до водача. Нова е и концепцията за превоз на особено дълги товари, които вече могат да бъдат вкарани до под двойната пътническа седалка (функция за товар на пода). Благодарение на тази възможност максималната дължина на товарното пространство може да се увеличи от 2 450 мм на 2 800 мм и съответно от 2 900 мм на 3 300 мм при варианта с удължено междуосие.
Прес съобщение от Porsche BG