Porsche Gemballa Mirage GT се продава за 1,7 млн. лв. Не са ли малко...
... множко? Не и според RM Sotheby's. Или по-точно, според сегашния и собственик, който не е Самюел Ето'о, макар че тази Gemballa Mirage GT е направена именно по поръчка на известния футболист. Вместо да си я беше взел и запазил в заводски вид... Неговият колега Златан Ибрахимович си купи Porsche 918 Spyder и, за щастие, си го кара във вида, в който са го изработили Porsche.
Но, обратно към колата. Тя е произведена през 2005-та година, на едва 6500 км е и е една от (за щастие) само 25-те Mirage GT, измислени от вече покойния Уве Гембала, които уважавахме безкрайно. Конкретното изпълнение пък е 'Gold Edition', едно от само три.
Промените по екстериора и интериора виждате от обилната галерия. Различни брони и прагове със „златни“ акценти, допълнителен въздухозаборник отгоре, както и допълнителна „задкрилка“ в спойлера. Интериорът е умерено кичозен. Комбинация от кожа, алканатара и карбон. Отворът над главите е част от т.н. 'ram air' система, спомагаща за повишаването на мощността. Gemballa Mirage GT генерира 670 к.с., с 58 коня повече от заводската Carrera GT, както и 630 Нм – плюс 40 Нм.
Динамиката? Ускорение от 0-100 км/ч за 3,7 секунди и максимална скорост от 337 км/ч, 0,2 сек и 7 км/ч по-добри показатели от тези на заводскaта GT. Gemballa са модифицирали и окачването, което вече предлага и функция за повдигане на автомобила с бутон.
Освен ниския клиренс, неудобство при стандартното Porsche Carrera GT може да бъде и пипкавият съединител. Немското тунинг ателие се е погрижило и за това, чрез инсталирането на система за измерване на натиска на педала. Не ни е ясно как точно работи тя, но в описанието пише, че резултатът е осезаемо по-лесно дозиране на усилието и, съответно, по-плавно потегляне.
Тук въпросите са два – бихте ли предпочели такова изпълнение пред стандартното Porsche Carrera GT? И втория, бихте ли дали толкова пари за тази Gemballa Mirage GT?
Отговорете ни с коментари, като преди това може да кликнете тук, на тази най-достъпна Carrera GT, която е на над 100 хил. км, с една тежка катастрофа в досието си и цена от едва 927 хил. лв.