Чудовищен GT-R с 1200 к.с. ще гони рекорда на “Ринга”

  • Галерия с четири снимки Галерия с четири снимки

06 Feb 2020

Като изключим факта, че гоненето на най-бързата обиколка на “Нюрбургринг” малко се поизтърка, то за нас винаги е удоволствие да пишем и четем за колите и пилотите, които са готови да свалят още някоя и друга секунда от обиколката. Легендарното 20,8-километрово трасе в планината Айфел има тази митична притегателна сила. 

Този път опитът ще бъде направен от тунингован GT-R, което го изхвърля от зоната на серийните коли, но пък го вкарва в тази на неограничените тупалки. Целта на екипа е да влезе в топ 3 и по-точно да се превърне в най-бързата кола с разрешение за движение по уличната мрежа. Защото първите две места в категорията се заемат от Porsche 919 Hybrid Evo (5:19 минути и нула шанс да го срещнете на улицата) и VW ID.R (6:05 минути, още по-малък шанс да го видите извън пистата). Третото обаче е заето от тунингованото от Manthey Racing 911 GT2 RS със 700 к.с., което изглежда лесна плячка за развит до 1200 к.с. GT-R.

Семейната фирма Litchfield е използвала аеро тунел за разработката на супер аеродинамиката на своя GT-R. Версията на R35 е с 3,8-литровия V6 с турбота от IndyCar, благодарение на които мощността стига до 1200 к.с. Каросерията отговаря на стандартите на GT3 и е по-лека от стандартната с 35 кг. Промените, които виждате на снимките, са смес между класовете GT1 и GT3, с някои включвания от IndyCar. Litchfield изчислява общата стойност на промените на 300 хил. паунда. Хлъц...

Колата вече два пъти е била на “Ринга” за тестове, а финалният опит вероятно ще се състои през септември в обикновен ден за touristenfahrten, т.е. с всички други желаещи да покарат. Зад волана ще бъде малко известният, но много добър познавач на “Ринга”, Мориц Кранц. 

Като стана въпрос за GT-R с 1200 к.с., имаме нещо за вас:

 

Първородната Godzilla!