Ще забавят новия Ford Focus RS, може да му дадат 2.5 мотор и CVT кутия


11 Feb 2020

Ужас, нали?! Един от най-натуралните и готини модерни хот хечове е на прага да се превърне в тежък и муден автомобил, какъвто със сигурност не бихме искали да стане. Има и добри, и лоши новини, за това - да започваме.

Първо, добрите. Нов Focus RS ще има, почти на 100 процента може да се потвърди. А моторът му може дори да порасне като работен обем от сегашните 2,3 литра до 2,5 литра. 4х4 задвижването също остава в уравнението и… ииии, май това е всичко положително, което можем да кажем засега.

Лошите новини. Планираше се да видим горещия хеч още тази година, но Ford ще измести лансирането за 2021 или дори 2022 година. Причината е, че в Европа вече в сила са нови емисионни стандарти, които казват, че средното ниво на СО2 емисиите на всеки един производител, взимайки предвид цялата му моделна гама, не трябва да надхвърля 95 грама за километър. Това води до връщането на модела на чертожната дъска, което ще отнеме още време.

С цел намаляване на вредните емисии, Focus RS ще трябва да използва хибридна задвижваща система, която ще използва 2,5-литровия бензинов мотор, работещ по цикъла на Аткинсън, който видяхме в новата хибридна Kuga. Уловката тук е, че този двигател работи добре само с безстепенна CVT трансмисия. Ужасно!

Накрая, за да има малко баланс между лошите и добрите новини, още нещо приятно - на задната ос на новия Focus RS ще стои електромотор с мощност от около 100 коня. Той ще гарантира 4х4 предаване без нужда от диференциал и ще добавя тягата си към планираните около 300 коня от ДВГ. Резултатът трябва да бъде хот хеч с 400 к.с., двойно предаване и… CVT кутия.

Първородната Godzilla!