И какво е това, McLaren? 765 LongTail няма климатик и подлакътник! Сигурно затова не ги карат много...
McLaren 765 LongTail - премиерата на McLaren от Женева, която така и не се състоя. По-бързият близнак на 720S обаче вече е тук и пред него Ferrari 488 Pista изглежда като рикша.
Как можеш да направиш толкова бърза кола като 720S да изглежда дори по-бърза? Е, рецептата е ясна - повече мощност, повече притискане и по-малко килограми. 765LT разчита на (очевидно) 765 к.с. - с 45 повече от 720S. Освен това тежи с 80 кг по-малко и в резултат на това ускорява до 100 км/ч с 0,1 секунди по-бързо - за 2,8 сек. Спринтът до 200 км/ч отнема 7,2 секунди - това е с цели 0,6 по-бързо от 720S. И за да не се получи вътрешнозаводски канибализъм - все пак е по-бавно от Senna и P1. Максималната скорост пък е 330 км/ч.
Но това са само сухи числа, а един McLaren е много повече от сухите числа. Нека видим откъде идват промените. Цялата каросерия вече е от карбон - това спестява 14 кг. Седалките са същите като в Senna - 18 кг по-леки от тези на 720S. Има и нови 10-спицови джанти, които спестяват по 5,5 кг всяка - значи общо 22 кг. Всеки детайл е помислен до перфекционизъм - например обикновените болтове на джантите са заменени с титаниеви - което е свалило грамове от теглото, но какво по-ярко доказателство за вниманието към детайла.
Стандартно 765LT получава спирачките на Senna, а като допълнително оборудване може да поръчате супер-специалните карбо-керамични спирачки (пак от Senna), които правят възможно да спрете от 200 км/ч за едва 110 м.
Има още. Задното стъкло и малките задни прозорчета отстрани са от поликарбонат. Предното стъкло и страничните прозорци са от истинско стъкло, но по-тънко от това на 720S. Свалени са дори стелките, няма възможност за облегалка за ръката, а централната конзола е от карбон. Климатик се предлага като безплатна опция, но заводски 765LT не разполага с такъв.
Олекотяването включва първата изцяло титаниева изпускателна система на McLaren. Тя е по-лека, по-шумна и с четирите си накрайника напомня на Bugatti Chiron.
Всички промени по аеродинамиката са довели до 25% повече притискане в сравнение със 720S. И това е видимо - не се сещаме за наскоро излязла кола, която да парадира по-мило с милионите си нови спойлерчета и крила.
Двигателят, както във всеки един McLaren, е версия на добре изпипания битурбо V8, тук с обем 4,0 литра, като въртящият момент достига 800 Нм. Само за задните колела, разбира се.
Окачването също е преработено - по-твърда версия на хидравличната система Proactive Chassis Control II, която освен това е приближила колата към асфалта с 5 мм. Променени са дори предавателните числа на скоростната кутия - сега предавките са с 15% по-къси в сравнение със 720S, което звучи плашещо бързо.
Интериорът е почти същият като този на 720S, дори може да поръчате климатик, защото според McLaren “това е съвсем нормална шосейна кола”. Е, не си я представяме на паркинга на Фантастико, но то си е ваша работа как ще я използвате.