Това Porsche Carrera GT е по-добрият избор от Nissan Juke. Колата става на 15 и е страхотна!

  • Галерия с 18 снимки. Галерия с 18 снимки.

06 Apr 2020

Тази конкретно е на 15, защото е произведена през 2005-та - Porsche Carrera GT, номер 706 от общо 1270. Като вероятно в момента са с поне с 20-ина по-малко, поради факта, че тази кола не е, като съвременните супер автомобили, превръщащи всеки в ‘Driving God!’, а по-скоро – телепорт към отвъдното, ако се подходи към нея с минимален респект и максимални амбиции.

А защо я сравняваме с Juke? Заради фрапантната цена на Nissan Juke R700, за които също писахме. Вярно, че е с части на GT-R, но сумата от 1,2 млн. лв., за ккаквато може да вземете... Carrera GT, ни се струва неоправдана. Всъщност, абсурдна (кликнете на тази снимка за неговата история). 

Пишем за Carrera GT сравнително често, а напоследък дори по-често, почти веки път, когато видим нова обява. Правим го по две причини: първо защото колата ни харесва адски много, и второ – колата ни харесва адски много.

Това е най-новата обява на RM Sotheby’s, за изпълнение в черно с кафяв интериор. Страхотна! Пробегът е едва 1750 мили, което прави под 3000 км, а състоянието е пеееерфектно! През юли 2018-та се продаваше екземпляр от 2004-та, също в САЩ, на смешните 283 км, като тогава му искаха еквивалента на 1,5 милиона лева.

Тази? Не пише нищо по темата, но пазарът е ясен индикатор за това, какво можем да очакваме. Цените се движат в диапазона 700-800 хиляди долара, което прави 1,2-1,4 млн. лв.

Освен, ако не била тотализирана, каквато тази не е. Писахме обаче за точно такава, най-евтиният начин да се кара Carrera GT -, върнат от товъдното екземпляр за „смешните“ 927 хил. лв. Кликнете на тази снимка за него и якото му видео.

Моторът е базиран на 5,5-литровия V10, с който Porsche участваше в Льо Ман, но тук разпробит до 5,7 литра (5733 куб. см), машина която звучи е-по-хал-но! Нищо общо със съвременните двигатели, турбо мотори, хибридни системи или каквото искате. Максималната му мощност е 612 к.с. при 8000 об/мин, а въртящия момент – 590 Нм при 5750 об/мин. Достатъчни за много сериозна динамика.

 

Porsche Carrera GT ускорява от 0-100 км/ч за 3,9 секунди, а от 0-200 за едва 9,9. Максималната скорост е 330 км/ч, а официалният среден разход 17,9. Днес не може да срещнете такава официална консумация никъде другаде, освен при съвсем пресния Mercedes-Maybach G 650 Landaulet. Но начинът, по който този автомобил превръща бензина в звук и енергия е еуфоричен. Това не е кола за всеки, може да ти отхапе главата, а трансмисията е 6-степенна ръчка, със сууууупер тежък съединител. На 2 юни 2004 Carrera GT записва и най-доброто време за серийна кола на „Ринга“ - 7 мин. 32 сек и 44 стотни. Зад волана тогава е, да, Валтер Рьорл.

Как спира? Спира с 380-милиметрови карбо-керамични дискове (Porsche Carbon Ceramic Brakes). През 2001 г. Porsche представя първата кола с керамични спирачки в света, 911 GT2, като за 2003 усъвършенства системата, която спира маса от 1360 кг. Carrera GT е дълга 4,62 метра, широка е 1,92, а височината е едва 1,16 метра. Тя е любимият модел на Валтер Рьол, който знаете кой е. И който е участвал в разработката на колата.

Производството се осъществява не в Щутгарт, а в Лайпциг, в същия завод, в който по-късно започват да се правят и Cayenne, Panamera, а в последствие и Macan. Всичко е карбон, дори подовите плоскости, които правят дъното на колата изключително аеродинамично. Карбонов монокок, карбонови седалки, които тежат по едва 10,3 кг всяка (двойно по-малко от нормалните) и семпъл интериор с високо разположен скоростен лост, завършващ с дървена топка от споменатите бреза и ясен.

Първородната Godzilla!