Китайско-руски автономни трамваи тръгват в Шанхай и Москва

  • Галерия с няколко снимки на работата на системата Галерия с няколко снимки на работата на системата
  • Монтирането на сензорите и камерите става върху стандартен трамвай Монтирането на сензорите и камерите става върху стандартен трамвай
  • Повечето от трамваите в Москва и особено в Шанхай са доста по-модерни от това, което сме свикнали да виждаме по нашите улици Повечето от трамваите в Москва и особено в Шанхай са доста по-модерни от това, което сме свикнали да виждаме по нашите улици
  • Така Така "четат" трасетата автономните трамваи
  • Пешеходците се отчитат, подобно на системите на Tesla, например Пешеходците се отчитат, подобно на системите на Tesla, например
  • Изкуственият интелект е достатъчно умен, за да не се налага трасетата на трамваите да се обособяват със защитни стени или огради Изкуственият интелект е достатъчно умен, за да не се налага трасетата на трамваите да се обособяват със защитни стени или огради
  • Неавтономен трамвай в Москва, който ще получи новата технология през 2021 Неавтономен трамвай в Москва, който ще получи новата технология през 2021

25 апр 2020

24-милионният Шанхай и 12-милионната Москва скоро ще се сдобият с автономни трамваи. Технологията, разработена от съвместен китайско-руски екип с водещ партньор руската Cognitive Pilot, до голяма степен повтаря познатото ви от системите за полуавтономно и автономно управление на автомобилите. Тя се състои от серия камери и сензори, които следят заобикалящата среда около трамваите. Автономната технология цели намаляване на инцидентите с обществен транспорт, предизвикани от човешка грешка, които в конкретните два града явно не са малко.

Съвместният проект ще се опита да създаде, развие и тества автоматизирани системи за управление на различни типове градски транспорт. Логичното начало е било с трамваите, които все пак са по-предсказуеми в сравнение с автобусите и тролеите, предполагаме. 

Допълнителното оборудване ще се монтира на стандартни трамваи, като в първите тестове на борда ще присъстват ватмани, които да наблюдават действието на системите. Технологията позволява следене на светлините на светофарите, наличието на пешеходци или превозни средства, автоматично управление на стрелките за смяна на посоката и възможност за откриване на различни препятствия по трасето. Автономните трамваи ще разменят информация помежду си и с инфраструктурата с помощта на 5G мрежата, така че да бъдат избегнати верижни катастрофи, подобни на тази от този януари в София, когато загина човек.

Първите прототипи ще тръгнат по обществените линии на Москва и Шанхай през 2021, а по-масово навлизане на автономни трамваи по някои линии се очаква през 2022, съобщават от  Cognitive Pilot.

 

Коментирай

Sending ...