Porsche 911 Carrera S и 4S вече и със 7-степенна ръчна кутия. Ура!

  • Галерия с 6 снимки. Галерия с 6 снимки.

29 Apr 2020

Porsche е една от малкото марки, която все още прави много неща както трябва, или поне според нашите виждания. И най-новото прессъобщение от Щутгарт само засилва това становище. То гласи, че моделите 911 Carrera S и 4S вече ще могат да се поръчат и със 7-степенна механична скоростна кутия, при това без доплащане. За не толкова запознатите с марката уточняваме, че досега въпросните модели и модификации излизаха само и единствено с 8-степенна PDK трансмисия.

Porsche 911 Carrera S по време на Porsche Road Tour 2019, в който взехме участие. Видеото ни може да гледате, като кликнете на снимката.

Изказът ‘no extra coast’ обаче може би е леко подвеждащ, защото в съобщението също пише, че 7-степенната механична кутия идва със Sport Chrono пакета, който обаче се доплаща. Без значение, новината е много добра, както за всички любители на истинското каране, които могат да дадат минимум 250 хил. лв. за Carrera S Coupe, така и за нас, тези които могат само да им се радват отстрани (за щастие, понякога и по време на тестови карания).

Новият джойстик на 8-степенната PDK, тук в Porsche 911 Carrera S.

Данните? Версиите с механична кутия са с 35 кг по-леки от тези с 8-степенна DSG. Това означава, че Porsche 911 Carrera S Coupe тежи 1480 кг (по DIN, по EU е 1555 кг.). Ускорението от 0-100 км/ч става малко по-бавно от това с PDK: 4,2 секунди в сравнение с 3,7 секунди с PDK и 3,5 секунди, ако колата е с PDK и Sport Chrono. Максималната скорост на колата с три педала е 308 км/ч, идентична на тази с два. Припомняме, че Carrera S е само със задно предаване, 3-литров 6-цилиндров турбо боксер и 530 Нм.

Чиста механика в 911 Carrera S Cabriolet.

„Може да си причините“ удоволствието от ръчна смяна и при версията с двойно задвижване Carrera 4S. Тя е с 50 кг по-тежка от чистата S-ка, но ускорението от 0-100 км/ч с механична кутия е същото – 4,2 секунди. Ако колата е с 8-ст. PDK вдига 100 за 3,6 секунди, а с добавен Sport Chrono пакет, 3,4 секунди. Максималната скорост също не зависи от скоростите и е 306 км/ч. Двигателят е същият, като на S-ката.

Други новости? Има. Такъв е например датчикът и индикаторът за температура на гумите, който преди беше наличен само за 911 Turbo/Turbo S. Той е част от опционалния Sport Chrono пакет и е предупреждава при условия за по-ниско сцепление.

InnoDrive е друга любопитна новост. Това е функция, която взема под внимание GPS координатите на колата и пътната обстановка в обсег от 3 км напред, адаптирайки движението и при включен круиз котрол. Иначе казано, ако предстои кръгово или сгъстяване на трафика, вашето (дай Боже!) 911 намалява само и избира най-подходящата предавка, ако е с 8 PDK.

Carrera 4S със страхотните опционални 20/21-инчови 'RS Spyder' колела и в цвят 'Enzianblau metallic'.

Smartlift е последната технологична новост, обявена в прессъобщението. Тя би била особено полезна в България, макар че тук ще и се наложи д поработи доста. Става въпрос за автоматизиране на системата за повдигане на предната ос с 4 мм, която досега можеше да се поръча допълнително и се задействаше с бутон от кокпита. Smartlift ви позволява да зададете точни GPS координати, където 911 да се подвига само, например уличката с лежащите полицай пред гаража ви.

Що се отнася до персонализацията на 911, може би знаете, но възможностите са хиляди, стига да може да си го позволите. Новост за S е т.н. ‘Leather Package 930’, който бе запазен само за Turbo, но вече може да се доплати и за S/4S.

Текст: Иван Монев; фотография: авторът, Porsche

Лукс от Китай!