София: Правят велоалея по “Патриарх Евтимий”

  • Галерия с осем снимки и графики на новото разпределение на лентите по три основни улици и булеварда в София Галерия с осем снимки и графики на новото разпределение на лентите по три основни улици и булеварда в София
  • бул. Патриарх Евтимий бул. Патриарх Евтимий
  • бул. Патриарх Евтимий бул. Патриарх Евтимий
  • Виенският тип спирка се използва в много градове в Европа. В случая: Прага Виенският тип спирка се използва в много градове в Европа. В случая: Прага
  • бул. Витоша бул. Витоша
  • бул. Витоша бул. Витоша
  • ул. Фритьоф Нансен ул. Фритьоф Нансен
  • ул. Фритьоф Нансен ул. Фритьоф Нансен

25 May 2020

През това лято столичният бул. “Патриарх Евтимий” ще се сдобие с обещаните още при ремонта за метрото велоалеи. Трасето за колела ще е еднопосочно в съответната посока от двете страни на булеварда, ще се появи и бус лента за тролеите, като по този начин ще има две ленти за автомобили, две за колела, една за тролеи и успоредни места за паркиране.

 

Предвид факта, че и в момента реално използваеми от автомобили са само две ленти, едва ли това ще забави трафика, но със сигурност ще облекчи този на градския транспорт и колоездачите. Първоначално на булеварда бяха разграфени прекалено дълги паркоместа, без бус лента и без велоалея, съобщава БНТ. Тогава от "Московска" 33 обясниха, че това е временно и се подготвя нова организация. 

Новите велоалеи ще пресичат спирките по модела, използван във Виена, при което за първи път в София ще има повдигнати и сигнализирани велоалеи в зоните на спирките, за да се избегнат конфликти между пътниците и велосипедистите. 

Друга промяна, свързана с велосипедистите в района около НДК, е свалянето на опасната велоалея от тротоара на бул. Витоша. Тя ще се премести на пътното платно и по този начин ще се избегнат непрестанните конфликти между велосипедисти и пешеходци. Това обаче ще намали броя на лентите за автомобили - по една в посока. Паркирането ще стане косо, за да се отворят повече места, които ще бъдат отнети от “Патриарх Евтимий”. Според проекта увеличението на местата за паркиране в района е с 40%.

Улица “Фритьоф Нансен” става двупосочна, което би следвало да отпуши тапата по “Любен Каравелов”. Косото паркиране там ще се запази, но посоката му се обръща.

Следващата стъпка на общината по отношение на велоалеите в центъра е как да направи пътуването по “Граф Игнатиев” по-безопасно за пешеходци и велосипедисти без да се пречи на трамваите. Засега обаче готов проекта за това няма.

Разгледайте галерията над текста за повече графики как ще изглеждат "Патриарх Евтимий", "Витоша" и "Фритьоф Нансен".

Снимки, графики и модели: "Спаси София"

Много практичен и интересен!