Ето го новото BMW Серия 4


02 Jun 2020

Откакто вече веднъж изтръпнахме заради големите бъбреци на BMW Concept 4 от Франкфурт 2019-та, се появиха редица рендъри на бъдещото BMW Серия 4. Както такива с огромната решетка, така и със свити отвори, което все пак ни замисли дали пък производствената кола няма да „диша“ през по-скромни контури? После видяхме Concept i4, напълно електрическата „черворка“, също с големи „ноздри“, а ето че точно в този момент BMW слага точка на спекулациите, разкривайки серийната Серия 4 F32.

Която, както се вижда, носи големите бъбреци. Но, нека ги оставим настрана, защото макар и силно поляризиращи – любов и омраза, сещате се -, те все пак са част от дизайна, чиято оценка може да бъде субективна. А и за нас, в изпълнението с M пакет, колата изглежда по-добре. Долната част на предната броня на версията без, бялото BMW от галерията, определено седи доста странно.

Вътре новата Серия 4 прилича много на Серия 3, което не е никаква изненада. И което означава идентично (добро) качество на материалите, безупречна функционалност, не особено емоционални форми и прилики с останалите „нови“ модели на марката.

Техническите промени? Като за начало, Серия 4 е с по-нисък център на тежестта от Серия 3 (-21 мм) и с по-широка следа отзад + 23 мм. Разпределението на масите е 50/50, а купето е по-устойчиво на усукване отпреди.

Задвижването. Първоначално 4er дебютира с три бензинови модификации и три дизелови, като всички идват стандартно с 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF. Гамата започва от BMW 420i с 4 цилиндъра, 184 к.с. и 300 Нм, способна да ускори от 0-100 км/ч за 7,5 сек и да развие 240 км/ч. Следва 430i с по-мощна версия на същия мотор: 258 к.с. и 400 Нм, за 5,8 сек ускорение и максимални 250 км/ч. Топ версията, преди да видим M4 по-нататък, е M440i xDrive с редови 6-цилиндров двигател, 374 к.с. и 500 Нм, за 4,5 сек ускорение от 0-100 и ел. ограничени 250 км/ч. Любопитното при нея е, че е подпомогната от стартер/генератор с мощност 11 к.с. (8 кВт) и 48-волтовата архитектура.

Въпросната „мека“ хибридна система е налична във всички дизелови модификации. Там гамата започва от 4-цилиндровия 420d със 190 к.с. и 400 Нм, ускоряващ 0-100 за 7,1 сек и развиващ 240 км/ч. При него BMW обещават 3,9-4,2 л/100 км. Следва 430d xDrive с 6-цилиндъра, 286 к.с. и 650 Нм, постигащи 5,2 сек ускорение 0-100, а върховата нафтова модификация ще се появи през март: М440d xDrive с 340 к.с. и 700 Нм, правеща спринта от място до сто за 4,7 секунди.

Та, какво мислите за новата Серия 4?

Сбогом V10!