Mitsubishi Pajero Evolution е откачено готино и рядко издание на легендата
Имената ‘Mitsubishi’ и ‘Evolution’ се свързват помежду си с думичката ‘Lancer’. Това прави всеки, който се интересува поне малко от автомобили. Истината обаче е, че японците имат и други Evo-та, а това Mitsubishi Pajero Evolution е едно от най-редките.
Колата е супер яка и на практика невъзможна за репликиране днес. Какво имаме предвид? Това, че в днешно време няма как да видим серийно изпълнение на SUV, което да бъде толкова близко до състезателната му версия.
Автомобилът се произвежда в периода 1997-1999, като за това време с направени само 2500 броя, количество необходимо за хомологиране (узаконяване) на машините на Mitsubishi за епичното рали „Дакар“.
Под предния капак работи 3,5-литровия 24-клапанов DOHC V6 6G74 мотор с MIVEC система, генериращ 280 к.с. при 6500 об/мин и почти 350 Нм. Задвижването естествено е на четирите колела, с Torsen диференциали отпред и отзад.
Отвън виждате как е изпълнена колата – широк бодикит и форми, които ако бъдат покрити с лепенки на спонсори, спокойно може да объркате със такива на състезателен автомобил. Само дето няма да сбъркате, защото Pajero Evo е на практика такъв. Любопитен факт е, че тази модификация се е предлагала само с десен волан, но самите Mitsubishi продавали и комплект за „обръщане“, при желание на дилърството.
Разровихме се в интернет за да видим колко броя се продават и за какви суми. В mobile.de излизат едва 5 екземпляра, като този от 1997-ма в ‘Satelite Silver’ e най-скъпият, само с един собственик и пробег от едва 12 500 км и с цена от 32 500 евро. В www.carandclassic.co.uk пък попаднахме на червената кола в края на галерията. Тя е боядисана в ‘Passion Red’ (само 500 броя), на 81 401 мили е (ок. 130 хил. км), интериорът и изглежда леко уморен, като цената е 20 000 паунда или ок. 22 хил. евро.