VW Arteon дебютира, вече официално има комби и версия R с 320 к.с.


24 Jun 2020

Новият VW Arteon е пред вас. Arteon е по-лъскавият, по-луксозен и по-спортен Passat. Вече и като комби, Shooting Brake, ако се придържаме към версията на Volkswagen. Въпросният шутинг брейк не само има по-готина задница, но предлага и повече пространство за главите на пътниците на задните седалки. Така че получавате стилна и готина алтернатива на цялото море от SUV.

Всъщност, ако трябва да сме съвсем прецизни, колата пред вас е само обновяване, а не изцяло ново поколение. С тези промени VW се опитва да издигне Arteon още малко нагоре в автомобилната йерархия, така че да изкуши собствениците на BMW, Audi, Mercedes и Volvo. За съжаление това включва по-лъскави джвътки в интериора и повече сензорни повърхности, включително за управлението на климатика.

Отвън обаче промените са изцяло положителни. По-големите джанти, диодните ленти по цялата широчина и (фалшивите) ауспухови накрайници са все стилни детайли.

Двигателната гама се състои от познати 1,5 и 2,0-литрови четирицилиндрови мотори, в повечето случаи съчетани с DSG. Нов обаче е плъгин хибридът eHybrid, който използва 1,4-литров бензинов мотор, електромотор и малка 14-киловатчасова батерия за общо 218 к.с. и до 55 км електрически пробег.

Доста по-вълнуваща обаче е появата на версия R. Макар да е запазила 2-литровия мотор, познат от всеки бърз VW или Skoda, тя е доста изкусителна със своите 320 к.с. и 420 Нм. Нова е и системата за двойно предаване R-Performance Torque Vectoring, която не само разпределя въртящия момент между двата моста, но и между двете задни колела. Нещо подобно на диференциала на Audi Sport, което звучи забавно.

Arteon R  е с 20 мм по-близо до асфалта спрямо стандартната версия, има си специални спирачки R (със сини апарати), както и четири ауспухови накрайника. Може да го поръчате като седан (фастбек по същество) или шутинг брейк (комби).

 

Фенове сме! A вие?