Nettuno е новият 3.0 V6 мотор на Maserati с 621 к.с.


01 юли 2020

Новият двигател е тупкащото сърце на супер спортния автомобил MC20, който ще направи световната си премиера през септември. Устройството е проектирано в съоръженията на Maserati в Модена: лабораторията за иновации Maserati на Via Emilia Ovest, работилниците по Via Delle Nazioni (историческата база на Maserati Corse) и е разработен в двигателния център, разположен на прочутия адрес Viale Ciro Menotti, където ще бъде конструиран. В момента новата производствена линия и новото помещение за каросерии и бои се модифицират, за да бъдат домакини на дългоочаквания MC20.

Новият двигател е резултат от техническа революция, която е защитена от международни патенти. Проектът се роди от страстта и отдадеността на екип от висококвалифицирани техници и инженери. След двадесет години Maserati отново с ентусиазъм се зае с предизвикателството да се завърне към своето седалище Модена за разработването и производството на нов, високотехнологичен и високоефективен двигател.

Операцията е стратегическа за Maserati - марка, която днес се готви да пусне новия MC20, проект „100% произведено в Модена“, започващ точно от неговия двигател - сърцето на новия автомобил. Амбициозен дизайн, който представлява исторически момент за компанията, нова ера, която официално ще започне на 9 и 10 септември в Модена със събитието, "MMXX: Времето да бъдем дръзки". По време на премиерата ще бъдат разкрити нови модели, които ще влязат в производство през следващите години, ще бъдат обявени и иновативни задвижващи системи, както и амбициозни програми, разработени от Дома на Тризъбецът.

Новият силов агрегат е с V90° архитектура, с 3-литров 6-цилиндров twin-turbo и разполага със сух картер (класическо решение за супер спортни коли). Той осигурява 621 к.с. при 7500 об/мин и 730 Нм въртящ момент от 3000 об/мин със специфична мощност от 210 к.с. / литър. Степента на сгъстяване е 11:1, ходът е 82 мм, а отворът 88 мм. 

Двигателят има три основни характеристики:

Предкамера: горивната камера е поставена между централния електрод и традиционната горивна камера и е свързана с поредица от специално проектирани отвори. 

Странична запалителна свещ: традиционната запалителна свещ действа като опора за осигуряване на постоянно горене, когато двигателят работи на ниво, при което не се нуждае от помощта на предварителната камера. 

Система с двойно впръскване - директна и индиректна: свързана с налягането на подаване на гориво при 350 бара, системата намалява ниския шум в обхвата на оборотите, намалявайки емисиите и подобрявайки разхода.

Двигателят е стратегически важен и подкрепен от Лабораторията за иновации, която благодарение на виртуалния анализ позволи значително да се съкрати времето за разработка и планиране.

Новият двигател „Made in Modena“, традиционен 90° V6, е отчетен като такъв с нечувани нива на мощност и въртящ момент и ще бъде използван за първи път на супер спортния автомобил MC20. MC20 ще върне Maserati обратно в света на състезанията. 

Коментирай

Sending ...