Nissan вече има втори електрически модел. Ariya няма нищо общо с Leaf

  • Галерия с 23 снимки Галерия с 23 снимки

15 Jul 2020

Ден след като BMW показа своя iX3 Nissan представи своя електрически кросоувър Ariya. Може би обаче по-същественото времево сравнение е това с Leaf - десет години. Толкова трябваха на Nissan, за да подготви своя втори електрически модел след най-продаваната електрическа кола на света - Leaf.

В света на електромобилите десет години са цяла епоха. Инженерите на Nissan добре знаят това и са надарили Ariya с характеристики, на които може да завиди всеки собственик на Leaf - 394 к.с., 5,1 секунди до 100 км/ч и до 500 км с едно зареждане. Всъщност изброените данни се отнасят до две различни версии на Ariya. Ако искате максимална динамика ще трябва да се откажете от големия пробег, както и обратното. В таблицата са петте налични версии:

Модификация Мощност Въртящ момент Пробег с едно зареждане
Ariya 63 кВтч 217 к.с. 300 Нм 360 км
Ariya 87 кВтч 242 к.с. 300 Нм 500 км
Ariya 63 кВтч e-4orce 278 к.с. 560 Нм 340 км
Ariya 87 кВтч e-4orce 305 к.с. 600 Нм 460 км
Ariya 87 кВтч e-4orce Performance 394 к.с. 600 Нм 400 км

Не само мощността е несравнима с тази на Leaf. Зареждането също е много по-бързо. Но това е нормално. Leaf се появи в епоха, в която основните му конкуренти бяха Toyota Prius и разбирачите пред блока, според които електрическите коли никога няма да са масови. Днес Ariya се изправя срещу Tesla Model Y, BMW iX3, VW ID.4 и цяло стадо подобни. Идеята е не да замести Leaf, а да се позиционира над него - както по отношение на предлаганото пространство, така и на възможностите и цената.

Дизайнът е супер елегантен, много близък до този на концептуалния модел, но истинското японско внимание към детайла се вижда в интериора. Вижте само бутоните за климатика, които са скрити в таблото и прозират през него, когато колата е включена. Двата 12,3-инчови екрана също отговарят на най-добрите стандарти в класа.

Ariya стъпва на нова платформа, която ще се използва от електрическите модели на Nissan и Renault занапред. Както видяхте от таблицата, налице са два размера батерии (и двете с водно охлаждане), като Nissan споменава използваемия капацитет, а не общия обем, както правят останалите производители. Версиите e-4orce предлагат двойно предаване. Всички версии поддържат зареждане с до 130 кВт, което - поне към днешна дата - е два пъти и половина по-мощно от най-мощните зарядни в България.

Защо компанията влага толкова усилия в електрически SUV? Защото смята, че този модел може да помогне да се измъкне от кризата, в която през последните месеци затъна не само Nissan, но и цялата индустрия.

 

Много практичен и интересен!