Maserati Ghibli Trofeo идва с V8, 580 коня и максимална скорост 326 км/ч!

  • Галерия с 32 снимки. Галерия с 32 снимки.

10 Aug 2020

И не е само, защото освен Ghibli, Trofeo модификация получава и по-големият му брат Quattroporte! У-ра! Защо се радваме? Защото досега думичката Trofeo седеше само на SUV модела Levante, доста буртален, а ето че вече ще краси и спортните седани на Maserati.

Всъщност, най-бързите седани на марката. Максималните скорости на Ghibli Trofeo и Quattroporte Trofeo са еднакви – 326 км/ч, а ускорението от 0-100 км/ч става за 4,3 сек при първото и за 4,5 при второто. Припомняме, че Levante Trofeo е ограничено на 302 км/ч за Европа и вдига сто от място за респектиращите 4,1 секунди.

Хмм, Levante Trofeo е по-бързо до 100? Да, но за това си има много логично обяснение – Q4 задвижването на четирите колела, което осигурява повече сцепление при старта. Тоест, Ghibli Trofeo и Quattroporte Trofeo са само на задно? О, да, точно така. И при трите коли обаче скоростната кутия е версия на бестселъра и работещият чудесно 8-степенен автоматик на ZF.

Двигателят е приказка: 4-литровият туин турбо V8 с 580 к.с. при 6750 об/мин (6250 при Levante) и 580 Нм (+10 при SUV модела). Най-накрая и Ghibli получи V8 мотор, заслужено, и то какъв.

Визуалните промени са видими от снимките, по-агресивни елементи отпред и отзад, отвори в предния капак на Ghibli Trofeo, както и карбонови вложки в двата края на двете коли. А за да е ясно и отстрани, и при трите Trofeо модификации са поставени червени акценти в тройните решетъчни отвори в предните калници, както и червено подчертаване на тризъбеца при C-колонките. Джантите разбира се също са различни, серийно 21-инчови или 22-инчови, срещу доплащане.

Дали искаме да ги караме? И още как, чакаме първите бройки в България с огромно нетърпение. Ще ни е любопитно и да ги чуем, защото Maserati никога не са ни разочаровали с песента на своите V8 мотори. Trofeo надали ще го направи, даже подозираме че… много ще ни хареса.

Много практичен и интересен!