Това прекрасно 1974 BMW 3.0 CS е на Робърт Дауни Джуниър. Моторът е от М5

  • Галерия с 20 снимки. Галерия с 20 снимки.

31 Aug 2020

И по-конкретно, от 3,6-литровия 6-цилиндров редови S38B36, задвижвал BMW M5 E34. Мощността му е 311 к.с., а максималният въртящ момент – 360 Нм, което означава значително повишение спрямо стандартните 180 к.с. от 3-литровия карбураторен M30 агрегат на серийното BMW 3.0 CS. Задвижването разбира се е задно, а кутията е 4-степенен автомат ZF. Двигателят обаче е малка част от преобразуването на това класическо Е9.

Отговорни за него са хората от американското ателие SpeedKore, занимаващи се обикновено с… американски автомобили. Като например 1970 Ford Mustang Boss 302 и 1967 Chevrolet Camaro, също притежание на Дуни младши, макар че същият подари Camaro-то на своя колега Крис Еванс.

Тази Е9-ка е първият европейски проект на SpeedKore и също по изключение, не изработена изцяло от карбон. Стоманеното купе е реставрирано до последния детайл, като не липсват и компоненти от въглеродния композит. Броните например, които са със супер изчистен дизайн.

Доста необичайни и също толкова готини са „дървените“ апликации по екстериора. Те не са изработени от истинско дърво, но са хидро-графирани за да изглеждат досущ, като такова. Контрастът с оранжевата боя е чудесен, както и 3-компонентните HRE джанти с гуми 225/40 ZR 19 Pirelli P Zero. Отпред зад тях надничат 6-буталните Brembo апарати (4-бутални отзад), а Bilstein амортисьорите остават скрити.

Дървената тема е продължена и в салона, но този път материалът е истински, положен по таблото, вратите и прекрасния волан Nardi. Салонът малко ни напомня на произведенията на Singer – супер качествена комбинация от кожа и преплетени лентички.

Прочетохме няколко материала за тази кола, като в статията на TopGear.com има и цитат на шефа на SpeedKore: „Най-якото на работата с Джуниър, е че той участва дейно в създаването на проекта и крайният резултат изразява неговия уникален стил“.

Първородната Godzilla!