Кой разкоства конфискуваните коли на НАП и къде са луксозните машини?
Има нещо много нетипично в автопарка с конфискувани коли на Националната агенция по приходите.
Първо, някои от принудително отнетите автомобили се продават на нереално височки цени спрямо пазара на употребявани коли в България. Понякога разликата достига неоправдано 40 000 лева.
Второ, техническото състояние на повечето МПС-та (освен леки коли НАП продава и камиони, автобуси, мотоциклети, скутери, лодки) е такова, че дори в описанието на офертите им пише „за скрап“.
Т.е. купувате си от някое затънтено село скрап на търг с тайно наддаване и после ще трябва да я върнете на вторични суровини, вместо това да направят от НАП. Готино.
Трето, има едва няколко бройки от т.нар. луксозни автомобили, а би следвало да са далеч повече, имайки предвид колко нетрезви шофьори остават без коли заради промените от миналата година в Закона за движение по пътищата.
Четвърто, от 573 продавани в момента конфискувани коли няма нито една (НИТО ЕДНА!), която да се продава за над 100 000 лева.
Т.е. човек би заключил, че нито един шофьор в България, каращ автомобил за над 100 000 лева, никога не е хващан да шофира под въздействие на алкохол или след на употреба наркотични вещества? 100% трезви водачи! Респект!
Има и още нещо мътно в автопарка на НАП. В момента Националната агенция по приходите продава два броя BMW X5 от 2008 г., които нямат двигатели. Единият от тях освен мотор няма още скоростна кутия, хидравлика и табло.
Някой е свалил изключително търсените в наши дни M57 на BMW. 3,0-литроят шестцилиндров редови турбо дизел се купува за вграждане в различни автомобили за оф-роуд, като Nissan Patrol, Jeep Grand Cherokee, Mitsubishi Pajero и много други. Ако има и документи няма проблем да се мине и технотест и да се впише в талона. Оборудван двигател от последните версии на M57 може да бъде продаден за около 3000-4000 лева.
Не е ясно кой е свалил двигателите на конфискуваните X5-ци. Дали собствениците сами са го направили преди да им отнемат колите? Или служители на НАП въртят бизнес с части от продаваните на търг автомобили.
Странно е, че и двете BMW-та без двигатели се намират в Бургас и са с бургаски регистрации.
Търгът за едното BMW X5, на което само му липсва двигателят, ще се проведе на 16 декември, като първоначалната цена е 14 000 лева! Депозит за участие - 2800 лева. В офертата на НАП пише, че „колата е лошо техническо състояние“. Не звучи изкушаващо…
Другата X5-ца, която няма скоростна кутия и табло, е с начална цена от 3750 лева. Аукционът за нея е насрочен за 10 декември. И това ще бъде третият опит на НАП да се отърве от съсипания немски SUV.